Friday, June 20, 2014

VITAMIN SHAKLEE UNTUK MATA CERAH DAN SIHAT!!

Salam semua..lama sangat dah rasanya tak update blog ni..macam dah bersawang2 sangat..Bukan apa..line internet kat umah problems..sebab saya duduk kat kawasan baru..tapi sekarang..alhamdulillah dah okay..so tiba masanya untuk kita update blog!!! Hari ni saya nak stori pasal anugerah Allah yang istimewa untuk kita..iaitu MATA!!
Mata yang cantik dan sihat adalah menjadi dambaan setiap wanita. Kerana melalui pandangan mata juga seseorang itu boleh jatuh hati kepada kita bukan?
 
Begitulah kehebatan kuasa mata. Namun dengan keadaan zaman sekarang yang begitu banyak pencemaran dan pancaran matahari yang kuat menyebabkan mata mudah menjadi rosak.
 
Pun begitu, terdapat petua yang anda boleh amalkan untuk memastikan mata anda kekal menawan, segar dan bebas dari kerosakan.

Anda diluar sana pasti tercari - cari apa vitamin yang boleh mengekalkan kesihatan mata kita..bukan???
Ianya adalah CAROTOMAX SHAKLEE

CAROTOMAX SHAKLEE
 


Baca pada namanya sahaja ada yang menganggap unsur utama dalam Carotomax hanyalah lobak merah (carrot). Namun ia bukan sekadar itu sahaja. CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.

Manfaat Utama:
  • Lebih selamat daripada Vitamin A: Pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toxicity. Walaubagaimana pun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekusor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan. 
  • Mempertingkatkan penglihatan : Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, katarak, eye bags dan gegelung hitam dimata. 
  • Meredakan penyakit kulit : Pengambilan yang konsisten akan melegakan masalah kulit seperti psioriasis, senile plaque, kulit kering, jerawat dan akne. 
  • Melawan kanser dan oksidasi: Pengambilan  kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga membantu mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang Infeksi: melalui cara merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit berkait sistem respiratori
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat
Namun anda janganlah mengharapkan makan 2-3 biji dah nampak kesan ye..kena konsisten makan setiap hari barulah nampak kesannya..apa2 vitamin pun mestilah macam itu kesannya..Kalau terus nampak kesan..maca pelik lah pulak, kan!!


AWAS!!!
  1. Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.(Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).
  2. Tidak boleh diambil oleh ibu mengandungPengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.
Cara tradisional yang sama untuk mengekalkan kesihatan mata kita adalah dengan
cara makan lobak merah sama ada di buat ulam. Dimasak atau dibuat minuman, amalkan setiap hari tanpa pernah kenal erti penat lelah dan jemu, anda akan dapati keberhasilannya kelak.
 
Berminat dengan vitamin ini ???
 
Jom whatsapp saya untuk mendapatkan konsultasi hebat
 
 
0165554582 
 
fb : Nur Hidayah Ahmad
fb page: Suplemen Seisi Keluarga
 

No comments:

Post a Comment