Sunday, June 22, 2014

RAWAT MASALAH MATA RABUN

Masalah mata rabun kini bukan sahaja berlaku dalam kalangan orang dewasa. Kanak-kanak juga semakin ramai yang mengalami masalah rabun. Oleh kerana risiko mereka terdedah kepada masalah rabun semakin meningkat, anda sebagai ibu bapa perlu mengambil langkah awal untuk mengelakkannya.
Penjagaan dari kecil terutama dalam bab pemakanan boleh membantu pencegahan awal masalah mata rabun. Amalkan pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin A dan D seperti lobak merah, epal, manggal dan betik. Ia membantu mengurangkan masalah mata rabun bahkan jika yang sudah ada masalah rabun, jika mengamalkan pemakanan sihat ini ia mampu mengurangkan tahap rabun anda.
SAYUR DAN BUAH YANG MENGANDUNGI VITAMIN A
VITAMIN A BANYAK DALAM SAYUR DAN BUAH INI
 
Namun bagi orang dewasa terdapat vitamin shakee yang boleh merawat masalah mata rabun ini...iaitu pengambilan Vitamin Caromotomax Shaklee..
Kekurangan vitamin-vitamin tertentu akan mengakibatkan beberapa gejala penyakit. Misalnya, rabun (kurang vitamin A) dan anemia, atau penyakit ‘kekurangan sel darah merah’ (kurang vitamin B12 atau zat besi).



Justeru itu, vitamin adalah sangat diperlukan oleh semua lapisan masyarakat. Lebih-lebih lagi, orang yang tidak lalu makan atau tidak mahu makan sayur, ikan, dan daging. Vitamin juga bagus untuk orang yang tidak gemar minum susu. 



Untuk mengelakkan badan kita daripada kekurangan zat dari segi vitamin dan nutrien, kita perlu mengambil pil vitamin sebagai makanan tambahan.
Mengapa orang mengambil vitamin A?          

 Vitamin A  juga digunakan sebagai rawatan untuk demam campak dan mata kering pada orang dengan tahap rendah vitamin A. Vitamin A juga digunakan untuk jenis tertentu leukemia.Vitamin A telah dikaji sebagai rawatan untuk banyak keadaan lain, termasuk kanser, katarak, dan HIV. Walau bagaimanapun, hasil tidak dapat disimpulkan.Kebanyakan orang mendapat cukup vitamin A daripada diet mereka. Walau bagaimanapun, doktor mungkin mencadangkan A tambahan vitamin kepada orang-orang yang mempunyai A kekurangan vitamin. Orang yang paling mungkin mempunyai kekurangan vitamin A adalah mereka yang mempunyai penyakit (seperti gangguan pencernaan) atau diet yang sangat rendah .Berapa banyak vitamin A anda perlu mengambil?

ANDA BOLEH KLIK PADA LINK INI JUGA UNTUK MENDAPATKAN LEBIH INFO MENGENAI CARATOMAX SHAKLEE

LEBIH INFO???
WHATSAPP SAYA NUR HIDAYAH AHMAD
PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN BANDAR SERI BOTANI, KAMPAR, GOPENG DAN SIMPANG PULAI!!
0165554582

No comments:

Post a Comment