Wednesday, February 7, 2018

PETUA HILANGKAN KEDUT DI MUKA DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

Kedut atau kedutan di muka merupakan salah satu tanda dari penuaan semulajadi. Kedutan di muka boleh juga disebabkan kerana sinaran matahari, kurang tidur,penggunaan kosmetik yang tidak tepat dan merokok.Sebenarnya ada banyak Petua Hilangkan Kedut Muka yang boleh kita cuba, termasuklah cara semulajadi yang lebih selamat.

Setiap wanita di luar sana mesti tak nak wajah nampak berkedut sebelum usia, kan..
Nanti yang berumur 20an dikata kan orang 40 an..

Waaaaa...menangis!!!!Image result for SET SHAKLEE HILANGKAN KEDUT DI MUKA

 Punca Kedutan di Wajah

Sebahagian besar daripada kita mendapati bahawa punca kedutan adalah disebabkan oleh penuaan. Walau bagaimanapun, penuaan bukan satu-satunya faktor utama yang menjadikan kulit kita menjadi berkedut. Sebenarnya, banyak faktor-faktor lain boleh menyumbang kepada kedutan.

1. Merokok
Pakar-pakar telah bersetuju, terdapat hubungan antara rokok dengan proses penuaan kulit menjadi cepat. Nikotin disedut membuatkan aliran darah ke kulit berkurangan. Apabila aliran darah semakin berkurangan, kulit juga akan kurang mendapat makanan. Ini menyebabkan penjanaan semula sel-sel kulit tidak dapat berjalan dengan sempurna, diikuti dengan kemunculan kedut di kulit kita.

2. Genetik
Berlainan untuk setiap individu, kemunculan kedutan yang lebih cepat adalah disebabkan fakor keturunan. Untuk kes ini, ia sukar untuk dielakkan, tetapi kita boleh menjaga kulit daripada kering dengan sentiasa menggunakan pelembap.

3. Radikal bebas
Radikal bebas yang datang dari pencemaran boleh merosakkan kolagen kulit, yang menyebabkan kedutan.

4. Penurunan berat badan secara drastik
Berat badan turun secara tiba-tiba boleh menyebabkan kulit berkedut akibat kandungan lemak badan yang hilang secara drastik. Keadaan ini juga menyebabkan kulit kendur dan membosankan.

5. Kekurangan nutrisi
Kurang mengambil vitamin E dan zat besi boleh menyebabkan kulit mengalami kekurangan keanjalan dan kelembutan kulit berkirang. Ini juga menyebabkan kedutan.

6. Pendedahan kepada cahaya matahari
Sinar Ultraviolet, terutamanya ultraungu A bebas boleh menembusi kulit untuk kolagen. Apabila kolagen rosak, maka kulit kita kehilangan penaungnya. Oleh itu, jangan lupa untuk menggunakan pelindung matahari setiap kali keluar dari rumah.
Berikut di sarankan beberapa petua untuk menghilangkan kedut di muka..


Minyak Zaitun atau Minyak Kelapa

 


Minyak zaitun memang bagus untuk rawatan kecantikan kulit. Kandungan vitamin yang lengkap seperti vitamin C, D dan E, serta zat besi yang dilengkapi dnegan zat anti bakteria terbaik untk awet muda.


Buah - Buahan


 https://3.bp.blogspot.com/-BjxOWI6m6rs/Wi3tYRBAnDI/AAAAAAAAAP8/ha81ss1T5IgzxVOtZ7PlruS2myZgC3i5gCEwYBhgL/s1600/f638ac2ee07c3eed4602ed49f87166a3_large.jpeg


Perlu tukar gaya hidup dengan melebihkan makan sayur dan buah-buahan segar untuk dapat kulit yang cantik dan lebih lembap. Tengok saja mak-mak kita yang suka makan ulam kan... usia emas pun masih nampak muda dan kuat. Tetapi perlu seimbangkan harian dengan selitkan sedikit sukan bagi mengeluarkan peluh. Tidak perlu berlari, janji keluar peluh untuk singkir racun dalam tubuh badan. Buat kerja rumah seharian pun dah terlebih peluh dah kan... kejap ke dapur, kejap ke ruang tamu, kejap anak nak itu ini... kira senaman juga la tu... kalah atlet kan...kikiki

 


Ambil lobak merah bersaiz sederhana dan bersihkan diparut sebelum dicampurkan dengan 2 sudu tepung jagung dan juga sebiji kuning telur. Selepas itu, gaulkan sehingga rata supaya sebati supaya jadi macam masker. Ambil campuran tadi dan sapukan pada bahagian muka atau bahagian kulit lain dan biarkan untuk beberapa ketika lebih kurang 40 minit. Lepas tu bilas. Amalkan selalu untuk kesan yang cepat dan berkesan.


 


Buah tomato dapat memberikan perlindungan ekstra untuk kulit muka. Di dalam buah ini terdapat kandungan antioksidan yang tinggi.

Potong buah tomato bulat-bulat kemudian sapukan dengan madu asli. Setelah itu tempelkan pada bahagian muka yang berkedut. Biarkan selama 15 minit sehingga nutrisi tomato dan madu tadi meresap kuat di kulit muka.

Makan buah tomato pun ok sangat..Biasanya saya akan jadikan tomato sebagai ulam ulaman untuk makan tengah hari dan malam.



Di Shaklee juga, kami menyarankan vitamin untuk di amalkan oleh anda semua..

Kenapa Shaklee?
Kerana vitamin Shaklee adalah vitamin semulajdi yang selamat dan berkesan. Antara vitamin-vitamin yang boleh di ambil untuk mengurangkan kedutan ialah Collagen, ESP, Vivix, Vitamin C, Vitamin E, Zinc, GLA Complex dan Carotomax (Vitamin A). Makan secara konsisten selama 6 bulan, insya allah anda akan mendapat hasil yang memuaskan.

Apabila usia kita semakin meningkat, badan kita tidak dapat menghasilkan jumlah kolagen yang diperlukan. Oleh itu, kulit akan kurang anjal dan kedutan mulai terbentuk. Untuk mengatasi masalah ini, Shaklee Collagen Powder dan Vivix mampu membantu meremajakan kulit wajah kita. Gabungan dua vitamin semulajadi ini dapat membantu menganjalkan, mencantikkan, mengurangkan pigmentasi, mengurangkan kedutan dan menjadikan kulit wajah lebih berseri dan gebu.




g
 Image result for SET SHAKLEE HILANGKAN KEDUT DI MUKA

Baiklah, saya terangkan secara ringkas tentang fungsi setiap satu suplemen yang terdapat dalam set istimewa yang bakal membantu dan memudahkan anda untuk hilangkan kedut di muka tu.

1. ESP – berfungsi untuk membina sel kulit yang baru. Sel kulit akan mati & bertukar dalam tempoh 24 hingga 28 hari. Oleh itu, kita perlu bekalkan asid amino yang cukup untuk pembinaan sel baru yang lebih baik dan sihat. Sel baru yang tidak sihat akan hanya menambah masalah.

2. Vitamin C – mampu melindungi kulit daripada rosak akibat serangan radikal bebas. Malangnya tubuh kita tak mampu untuk hasilkan vitamin C dengan sendirinya sedangkan ia sangat penting untuk kulit dan tubuh yang sihat. Oleh itu, vitamin C harus diambil melalui suplemen dan makanan.

3.Vitamin E– mengekalkan kelembapan kulit dengan membekalkan asid lemak yang sangat diperlukan oleh kulit.Vitamin E juga berfungsi untuk menstabilkan hormon. Ini juga sangat penting untuk menghalang terjadinya tompokan jeragat. kerana salah satu punca utama jeragat adalah hormon yang tak seimbang.Ia juga sangat penting untuk pembinaan sel sel baru.


Jom tingkatkan kesihatan dengan suplemen Shaklee Shaklee, hubungi saya segera.

Anda boleh dapatkan khidmat nasihat percuma untuk produk Shaklee sekiranya membeli di senarai kedai online berikut :


 wasap.my/60165554582

Nur Hidayah Ahmad  0165554582
SID 917424 FB:  Nur Hidayah Ahmad
Like Page : Suplemen Seisi Keluarga
IG: vitamin.hidayah4582

Pengedar Shaklee di IPOH. COD area berhampiran dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Saya juga merupakan penegdar di kawasan berikut:

No comments:

Post a Comment