Sunday, February 16, 2014

KENAPA IBU MENGANDUNG/BERSALIN/PANTANG PERLUKAN SUPLEMEN???


Saya sering mendapat e-mel dan whatsapp dengan soalan-soalan tentang apa makanan tambahan yang paling penting untuk mengambil semasa mengandung dan menyusu, dan yang mana harus dielakkan. 
Sudah tentu, masa-masa kehidupan wanita kalanya dia harus lebih berjaga-jaga tentang mendapatkan nutrien yang mencukupi untuk menyuburkan salah sedikit, tetapi terdapat juga beberapa tambahan yang harus dielakkan. 
Sebagai seorang yang telah mengandung, dan berpantang atau kedua-duanya  sejak saya berkahwin, saya telah melihat sendiri bagaimana makanan tambahan boleh membuat kehamilan (dan penghantaran) lebih mudah! 
Keperluan diet dan nutrien setiap wanita akan berbeza, tetapi sebagai peraturan umum, diet yang padat dengan nutrien adalah faktor yang paling penting dalam keupayaan untuk mendapatkan vitamin dan mineral yang mencukupi semasa mengandung. 

sweet baby Supplements for Pregnancy and Nursing


Banyak protein berkualiti tinggi daripada sumber-sumber yang berkualiti tinggi seperti daging lembu rumput-makan ,  ayam dan telur, , makanan laut  ( ikan yang lebih kecil lebih baik ). Daging juga boleh membantu mengurangkan risiko anemia .
Sejumlah besar sayur-sayuran, terutama yang hijau! Sayuran hijau mempunyai asid folik , yang penting untuk pertumbuhan janin, dan juga tinggi dalam banyak nutrien lain. Mereka membantu mengelakkan sembelit yang kadang-kadang boleh berlaku semasa mengandung, dan yang besar untuk membuat ibu-ibu pasti mendapat vitamin yang mencukupi.
Lemak sihat  !. Lemak yang berkualiti adalah amat penting untuk pembangunan bayi otak, organ dan pertumbuhan tisu, dan pengeluaran susu yang baik untuk ibu . Sumber seperti daging yang sihat , minyak kelapa dan produk kelapa, minyak zaitun, avokado , dan kacang adalah sangat baik semasa mengandun( kacang tanah tidak!! ).
Lain-lain makanan yang tinggi nutrien seperti sup buatan sendiri tulang , sup , sayur-sayuran yang ditapai seperti sauerkraut buatan sendiri , buah-buahan (terutamanya beri) dan smoothie hijau juga besar untuk mengandung.


Perkara yang Elakkan: 

Sama seperti kekurangan beberapa perkara yang boleh membahayakan semasa mengandung, penggunaan  perkara-perkara lain boleh membahayakan bayi yang membesar. Secara umum, ini adalah perkara-perkara untuk mengelakkan semasa mengandung (bukan senarai lengkap ... melakukan penyelidikan sendiri): 

Pemanis tiruan 
MSG atau bahan tambahan kimia 
Diet Soda atau makanan 
Minyak sayur-sayuran dan lemak trans 
Apa-apa herba, ubat-ubatan, atau ubat-ubatan tanpa kelulusan daripada bidan atau doktor anda (atau penyelidikan anda sendiri) 
BPA dan plastik bekas Aluminium  
Fruktosa tinggi sirap jagung 
Gula atau pemanis 
Pewarna tiruan atau warna dalam makanan 
Bahan kimia dalam detergen dobi, produk penjagaan peribadi dan pencuci rumah.


Kenapa Shaklee ???

Pilihlah vitamin yang semula jadi. Kerana ianya Selamat diyakini dan supaya senang diserap oleh badan! 


ADAKAH ANDA TAHU? 

~ Pada tahun 1915, Dr Forrest C. Shaklee mencipta  multivitamin yang pertama di dunia, Vitalized Mineral. 

~ Shaklee adalah perintis dalam pemasaran rangkaian. 

~ Shaklee adalah pembekal terbesar di dunia vitamin dan mineral dan dianggap sebagai peneraju dalam industri pemakanan. 

~ Shaklee adalah syarikat pertama di dunia yang diperolehi Iklim Neutral pensijilan dan benar-benar mengimbangi emissons CO2. 


~ Tujuh daripada Time-Life 25 Adventures Terbesar All Time telah dikuasakan oleh produk Shaklee.

Antara Suplemen SHAKLEE yang membantu ibu mengandung/ bersalin dan berpantang adalah :



Ini adalah extravaganza set yang terdiri daripada semua multivitamin

Set 1 : ESP dan Alfalfa -- set budget untuk penyusuan..Alfalfa dan Esp penting untuk milk booster
Set 2 : ESP  Vitalea dan Ostematrix-- Set penting untuk kesihatan optimum ( Set yang saya amalkan sokmo2 )
Set 3 : Alfalfa,Vitalea, Vitamin C dan B complex -Set Penting Untuk Berpantang dan Menyusu ( Kalau nak yang best lagi tambah Esp, Ostematrix dan Zink ) Semua vitamin ada dan cepat sihat dan semulajadi!! Set yang saya amalkan masa berpantang dan menyususkan aina sampai 2 tahun 7 bulan !!!

Dan sebenarnya set2 di atas boleh tahan sampai 4 bulan..memang sangat berbaloi2!!
Kecuali ESP kalau minum 2 kali sehari sebulan dah habis...>>>> 
Duit memang tak jadi masalah dah kalau untuk kesihatan diri untuk suami encem,anak2 kiut2..
DAN PALING PENTING LAGI...VITAMIN SEBENARNYA UTUK ORANG YANG SIHAT..PREVENT IS BETTER THAN CURE..KALAU SAKIT KENA MAKAN UBAT DAN VITAMIN !!!

Hubungi saya untuk konsultasi percuma :
Nur Hidayah Ahmad
SMS/Whatsapp : 0165554582
SHAKLEE ID : 917424
Sekiranya anda berada di sekitar Ipoh - Kampar saya akan COD ke sana!!!









No comments:

Post a Comment