Thursday, October 20, 2016

Set Detox Satu Badan

DETOX SHAKLEE WAY!

Detox Shaklee mendidik kita tentang 3 perkara :-
--------------------------------------------------

1. DETOX SHAKLEE MENYELURUH & KOMPREHENSIF
a. Detoks melalui nutrisi
Pengambilan suplemen untuk mengekalkan kesihatan organ detox di samping menjadikan organ detox lebih efisien. Untuk detox keseluruhan, anda memerlukan suplemen yang direka khas untuk organ-organ detox anda. Sebab itu dalam Set Detox Shaklee, telah siap sedia memasukkan semua suplemen yang perlu untuk detox keseluruhan. Bahkan program detox Shaklee juga direka khas untuk program keseluruhan dari segi

***Pengambilan Suplemen antaranya Vivix, DTX Complex, Alfalfa Complex, Herblax dan Peppermint Ginger Plus
Amalan senaman
Amalan gaya pemakanan yang sihat

b. Detoks melalui makanan
Dalam program detox Shaklee, kita dilatih untuk menggantikan makanan yang tidak sihat dengan makanan sihat, rendah kalori. Ini adalah disebabkan makanan adalah punca kepada segala-galanya. Jadi dalam tempoh 3 bulan kita akan ajar cara pilih makanan yang sihat dan sesuai.

c. Detoks melalui gaya hidup.
Dalam program detox Shaklee, kita galakkan untuk banyakkan senaman, kurangkan diri daripada pendedahan kepada pencemaran dan sebagainya. Kita kongsikan beberapa kaedah senaman yang mudah dan ringkas dilakukan. Hasilnya memang menakjubkan.

2. DETOX SHAKLEE BANTU DAPAT BERAT IDEAL
Bukan seorang tetapi ramai peserta program detox Shaklee telah mendapat manfaat daripada program ini, salah satunya berkenaan berat badan. Kita tahu negara kita adalah negara orang gemuk, jadi ini adalah salah satu usaha pihak kami untuk membantu mengurangkan jumlahnya. Dalam kata lain membantu menjadikan gemuk adalah kisah silam anda

3. DETOX SHAKLEE ELAK KESAN YOYO
Pernah dengar diet yo-yo? Ia adalah merupakan satu efek akibat daripada diet. Tubuh boleh menambahkan berat badan dengan lebih cepat sekiranya anda menggunakan diet ini.

Berbanding diet biasa, detox badan sebelum anda mengikuti program diet sememangnya terbaik.

Ini adalah disebabkan toksin yang menghantui diri anda akan dapat dikeluarkan, justeru badan anda akan lebih ringan dan membantu tubuh anda menyerap zat makanan dan vitamin dengan lebih berkesan. Ini sekaligus mengelakkan badan anda rebound sekiranya telah berhenti daripada diet.

4. DETOX SHAKLEE SINGKIRKAN LEMAK DEGIL & TOKSIN.
Ada hubungan di antara lemak degil dengan peranan hati. Antaranya:

Peranan hati:

--> Hati bertindak sebagai penapis untuk membuang toksin (seperti ubat-ubatan dan alkohol) dan hasil sampingan nutrien seperti ammonia dari darah.
--> Hati juga membantu dalam penghadaman dengan menghasilkan hempedu untuk membantu memecahkan lemak dan menyerap vitamin dan mineral fat- dan air-larut
--> Memainkan peranan dalam mengawal selia glukosa, tekanan darah, gula darah, insulin, estrogen, testosteron, imuniti, dan pengeluaran kolesterol darah dan penyingkiran.

Apabila hati bekerja terlalu keras, sisa-sisa toksik boleh terbina di dalam badan terutamanya hati, menyebabkan keradangan yang dikaitkan dengan obesiti. Hati juga boleh tertekan dan menyebabkan lemak untuk terbina, terutama di sekitar perut. Jika dibiarkan, tidak kira berapa banyak anda hadkan pengambilan kalori anda, kehilangan berat badan adalah hampir mustahil melainkan anda detox hati anda.

No comments:

Post a Comment