Saturday, May 27, 2017

SET DETOX SHAKLEE RAMADHAN

Kita dah pun start puasa untuk bulan Ramadhan tahun ni.. Banyak manfaatnya puasa ni, jika kita lihat daripada sudut kesihatan:

1. Puasa menggalakkan detoksifikasi. Sebab badan memecahkan simpanan lemak, ia menggerakkan dan menyingkirkan toksin yang disimpan.

2. Puasa memberikan sistem penghadaman berehat. Selepas berpuasa, kedua-dua penghadaman dan proses pembuangan diberi nafas baru.

3. Puasa sebenarnya mengecilkan perut, tetapi bukan dengan cara berbahaya sebaliknya ia mengembalikan kepada saiz normal. Orang cenderung untuk berpuasa hati dengan makanan yang kurang selepas berpuasa.

Jadi, selain bersedia dengan program-program ibadah Ramadhan, saya syorkan anda bersedia juga dengan penjagaan kesihatan ketika Ramadhan, bulan puasa umat Islam ini. Sebab apa?

1. Semasa berpuasa, lemak dan karbohidrat yang berlebihan yang disimpan di dalam badan kita sebagai sumber tenaga, jadi ia membantu mengurangkan berat badan.

2. Metabolisme badan perlahan apabila badan tidak menyediakan tenaga yang banyak, sebab itu kita perlu menyelamatkan lebih banyak tenaga untuk prestasi selular.

3. Paras glukosa darah mengurang menyebabkan mudah mual, pening, sakit kepala dan keletihan.

BAHAGIAN ORGAN TUBUH KITA YANG MANA BANYAK TOKSIN?

Detox di setiap bahagian yang kita tak tahu yang mana paling bertoksin dalam tubuh!

👉VIVIX : Detox Buah Pinggang
👉DTX : Detox Hati
👉PAPERMINT : Detox angin
👉ALAFALFA : Detox Darah
👉HERBLAX : Detox Usus

Makan SET DETOX SHAKLEE.
KURUS PUN DAPAT! 

Jangan Risau Saya Akan Ajar Cara Makan Yang Betul untuk anda😍

Your Shaklee Consultant,

Puan Hidayah

www.wasap.my/60165554582

No comments:

Post a Comment