Tuesday, April 4, 2017

5 Tips Atasi Keletihan Melampau




 
 
Assalammualaikum..
Bagi seorang ibu yang sibuk menguruskan rumahtangga memang kadang-kadang badan akan rasa letih dan kurang bertenga. Tambahan lagi bagi kaum ibu2 yang berkerjaya.Saya sendiri peniaga online dan seorang pensyarah di sebuah kolej, memang badan akan rasa penat dan stress tambahan dengan kerenah anak2.
 
Image result for wanita housewife kerja rumah lipat kain
 
 
Cara untuk mengatasi badan cepat letih, lesu dan tidak bermaya ni adalah dengan cara mengambil pemakanan yang sihat dan seimbang serta bersenam. Namun, dengan cara kehidupan kita sekarang ni yang makin sibuk, agak sukar untuk kita melakukan 2 perkara tersebut dengan konsisten setiap hari. 
 
5 TIPS TINGKATKAN TENAGA YANG MAKSIMUM
 
1. Bernafas dengan cara yang betul
 *kebanyakkan kita “malas” bernafas
* orang yang rajin bernafas akan menarik nafas dalam-dalam sehingga kempis perut
 
2. Tidur malam yang mencukupi
* kenapa perkataan malam ditambah untuk poin ini?
* tidur 8 jam dari pukul 1 pagi hingga 9 pagi tidak sama dengan 10 malam hingga 6 pagi
* hormon pembaiki tisu dan otot badan berkerja sekitar pukul 11 malam hingga 1 pagi
 
3. Elakkan makanan yang menyerap tenaga
* kurang makanan berakli berbanding makanan berasid
* gula berlebihan
* kurang protin
* terlalu banyak kopi
* tidak cukup air
 
4. Peruntukkan masa 20 minit untuk diri anda sendiri
* ambil 20 minit dari masa bekerja untuk melakukan aktiviti sampingan seperti membaca buku, surat khabar, menikmati pemandangan dan lain-lain.
 
5. Ambil produk supplement penambah tenaga
* multivitamin diketahui dapat meredakan stress dan menambahkan tenaga
* minuman penambah tenaga dan produk-produk lain.
 
 
Saya sendiri ada mengamalkan suplemen Shaklee ini, Set ini merupakan set supplemen asas untuk kesihatan tubuh badan. Sesuai untuk semua peringkat umur dan sesiapa sahaja seperti mereka yang menjalani kehidupan aktif,mementingkan kesihatan, pelajar dan warga emas.
 
Set ini memberikan nutrien yang berkhasiat untuk anda sekeluarga supaya kekal sihat dan bertenaga.
 
Kebaikan Shaklee Family Wellness Set
1. Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
2. Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
3. Menguatkan sistem imun anda
4. Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat.
 
 
 
Untuk mengatasi badan yang cepat penat, letih lesu dan tidak bertenaga, caranya adalah dengan mengamalkan diet dan aktiviti yang sihat setiap hari.
 
Namun, gaya hidup yang sibuk, agak menyukarkan dua perkara ini dilakukan dengan konsisten pada setiap hari.
 
Justeru, pengambilan suplemen adalah pilihan yang paling tepat bagi mengatasi masalah ini.
Set optimum 'energy booster' sangat membantu dalan mengembalikan tenaga bagimengurangkan dan menghilangkan rasa letih dan lesu.
 
Bagaimana Set Energy Booster ini dapat membantu anda ?
 
1) Vitalea : Multivitamin daripada Shaklee ini mengandungi zat besi yang sangat diperlukan untuk pembentukkan sel darah merah. Dengan mengandungi 24 jenis mineral untuk menampung kekurangan nutrisi yang sentiasa hilang disebabkan aktiviti seharian kita termasuk cara pemakanan.
 
2) B-Complex : Ada 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan badan dengan baik. B-complex juga membantu untuk melancarkan perjalanan darah kita yang mana penting untuk membawa oksigen secukupnya ke otak. Oksigen yang cukup membolehkan kita dapat berfikir dengan baik dan otak dapat mengawal seluruh sistem dalam badan dengan baik.
 
3) Ostematrix : Gabungan terbaik kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrix sangat bagus untuk sistem perkumuhan yang mana melancarkan perjalanan. Jika sistem ini tidak lancar maka toksik-toksik yang terhasil menyebabkan keseluruhan sistem badan akan terganggu. Pengambilan 4 biji sehari melegaan otot dan juga menghilangkan lenguh serta sakit badan.
 
4) ESP : ESP adalah sebagai sumber tenaga yang menjadikan kita sentiasa segar dan bertenaga untuk jangkamasa yang lama kerana produk dilengkapkan dengan ciri-ciri tindak balas glisemik.
Tindak balas glisemik adalah kesan makanan kepada paras gula dalam darah. Kandungan ESP Shaklee dilengkapkan dengan indeks glisemik yang rendah. Ia membolehkan gula dalam darah dipecahkan secara perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. Perlepasan tenaga secara perlahan dan berperingkat inilah yang membolehkan mereka yang meminumnya bertenaga selama berjam-jam.
 
Selain itu kesimbangan metabolik yang terbentuk selepas pengambilannya menjadikan mereka berasa tenang, selesa dan bertenaga dan tidak berasa lapar.
Jagalah kesihatan anda, jika anda sakit orang disekeliling turut merana.
Pemilihan set energy booster Shaklee adalah pilihan yang terbaik kerana dijamin Semulajadi, Selamat dan Berkesan.
 
 
Your Bisness Leader
Puan Hidayah

www.wasap.my/60165554582
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment