Monday, April 3, 2017

UBAT DARAH TINGGI TANPA DADAH

 

 
Assalamualaikum..
Sekarang ramai sangat yang terkena penyakit darah tinggi..
Lagi-lagi kalau yang tinggal di kota..
Kat sini sis nak kongsikan suplemen darah tinggi tanpa ubat ubatan..
kalau yang under medication, kena ambil ubat jugak tau..then jarakkan beberapa jam dengan suplemen dan ubat ubatan tu....
 
Tekanan darah tinggi atau hipertensi telah menjadi penyakit yang umum bagi banyak orang sekarang ini, apalagi bagi mereka yang tinggal di kawasan bandaraya besar seperti Kuala Lumpur. Tekanan darah tinggi atau hipertensi menjadi salah satu faktor penyebab stroke, serangan jantung, dan juga gagal ginjal. Dan akibat terburuk dari penyakit ini adalah kematian. Oleh kerana itu,  penyakit ini harus dicegah. Jika Anda memiliki tekanan darah yang tinggi, Anda dapat mengendalikan penyakit ini. Bagaimana cara mencegah dan mengendalikan darah tinggi atau hipertensi?






Tekanan Darah
 
Diukur dari dua bacaan iaitu ketika jantung mengepam (sistolic), bacaan atas dan ketika jantung berehat (diastolic) bacaan bawah.
Tekanan darah normal ialah bacaan atas 100-140, dan bacaan bawah 60-90, tekanan darah tinggi terjadi apabila bacaan melebihi 140/90.
 
Tanda-tanda Tekanan Darah Tinggi
 
Salah satu aspek merbahaya tentang penyakit ini ialah ramai yang tidak menyedari telah memilikinya. Kajian menunjukkan hampir satu pertiga pengidap tidak menyedarinya.
Makanya mencegah adalah sebaik-baik langkah disamping mendapatkan ujian tekanan darah berkala.
 
Set Cadangan Suplemen Shaklee:
 
Set Darah Tinggi
 
 
Image result for vivix shaklee
 
 
 
 
Vivix -  vitamin super antioksidan shaklee, dikatakan serangan radikal bebas punca kepada lebih kurang 50 penyakit, bererti kebanyakan penyakit mampu dicegah dan dirawat dengan Vivix.
 
 
 
Image result for vitamin e shaklee
 
 
 
 
 
Vitamin E, kategori antioksidan seterusnya selepas vitamin C, mencegah kolesterol mengeras dalam arteri, dan mencairkan darah, jadi walaupun arteri sempit, darah masih boleh mengalir.
 
 
 
Image result for omega guard shaklee
 
 
 
 OmegaGuard, untuk pecahkan kolesterol, maka ia bertindak dipunca masalah.
 
 
Image result for alfalfa shaklee
 
 
 
 
Alfalfa Complex –  untuk kes kencing manis dan darah tinggi, alfalfa yang amat tinggi kandungan fiber, sangat penting kerana ia bertindak sebagai penapis darah dari segala yang merbahaya seperti kolesterol, lemak, gula, racun, angin dsb.
Melawaskan buang air kecil dan besar, lemak dan kolesterol yang tersimpan lama diusus besar akan diserap balik ketika badan memerlukan lebih tenaga, dengan kehadiran alfalfa dapat mencegah ini dari berlaku.
 
 
Untuk mendapat manfaat terbaik, hendaklah pengambilan secara berterusan.
 
Jom bersuplemen..Saya akan consult cara yang terbaik untuk anda!!!
 
FB : Nur Hidayah Ahmad
Instagram : vitamin.hidayah4582

No comments:

Post a Comment