Friday, November 3, 2017

CARA MUDAH HILANGKAN JERAGAT DEGIL

Assalamualaikum semua bloggersss..lama sudah tak bersiaran..hari ni teruja sangat nak cerita tentang kulit jeragat.Exited sebab kulit jeragat saya yang dulu banyak dibahagian hidung dan pipi dah makin tak kelihatan..bak kata orang dah pudar…Excited sangat sebab dah berpuluh tahun rasanya jeragat ni tak hilang-hilang…
KULIT JERAGAT

Sebelum itu, jom kita kenali dulu, Apa Itu Jeragat???
Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan.
Jeragat juga dikenali sebagai tompok hitam,pigmentasi pada kulit atau biji hitamseperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher.aNamun dengan teknologi dunia kecantikan,masalah jeragat kini boleh diatasi.Ingin ketahui dengan lebih lanjut rawatan yang sesuai mengatasi masalah jeragat?
 
Ketahui Apa Itu Jeragat???
Jeragat tergolong kepada dua jenis iaitu pigmentasi tompok hitam yang leper di dalamlpisan kulit dan biji seperti ketumbuhan kecil pada kulit.Masalah pigmentasi adalah seperti melasme,freckles atau solar lentigenes.

Masalah biji atau ketumbuhan pula seperti seborrhoeic keratoses (biji hitam yang timbul seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkelompok),actinic keratoses dan skin tag (lebihan daging berwarna coklat atau hitam) yang kebiasaannya tumbuh pada leher muka dan celah ketiak.
Walaupun jeragat tergolong sebagai enyakit kulit ia tidak menimbulkan kesan memudaratkan kecuali kaedah rawatan dan bahan yang digunakan tidak bersesuaian atau perlakuan fizikal di sekitar kulit berjeragat seperti mengutil dan mencabut mampu menyebabkan kesan luka,berdarah dan bernanah pada kawasan yang bermasalah.
Faktor Penyebab Terjadinya jeragat
Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kulit ditumbuhi jeragat.Antaranya kesan matahari dan factor genetik.Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang juga boleh menyebabkan berlakunya masalah jeragat pada kulit wajah.Selain pengambilan pil perancang,masalah jeragat juga boleh berlaku pada kaum wanita apabila mereka mengambil ubat-ubatan seperti amiodarone,bleomycine,chloroquine,antibiotic sepertiminocydine dan lain-lain-lagi.
Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas.Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada factor genetik.Bagi wanita yang sering  terdedah dengan  cahaya matahari,risiko berdepan kulit berjeragat tinggi.
Masalah jeragat boleh juga disebabkan oleh kesan penggunaan alat mekap yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.Di samping itu jeragat boleh terjadi disebabkan oleh masalah pada limpa.

RAWATAN MODEN
Jeragat boleh dirawat sama ada menggunakan ubat yang disapu pada kulit bermasalah atau secara fizikal melalui teknik pembedahan tertentu.Kesesuaian rawatan bergantung pada jenis jeragat.
RAWATAN JERAGAT CARA SHAKLEE

Dengan Shaklee produk bajet untuk hilangakan jeragat adalah dengan mengamalkan GLA Complex,Vitamin C Sustained Release dan Energy Soy Protein ( ESP )

Mereka berpuas hati kerana jeragat semakin pudar, kulit semakin cerah, jeragat dah tak merebak, suami anak-anak dan kawan-kawan pun puji bila lihat perbezaannya. Berkat sabar dan yakin akhirnya dapat hilangkan jeragat  dengan berkesan .
Mungkin Puan dah hampir bertahun-tahun usaha untuk hilangkan jeragat dengan pelbagai petua atau tip yang tak memberi apa kesan kan? Jadi saya ingin kongsikan suplemen jeragat untuk puan, jika puan seperti ciri-ciri dibawah ini.
  • Ingin bermula dan mencuba produk berkesan untuk hilangkan jeragat.
  • Hampir berputus asa dan kecewa dengan pelbagai produk lain.
  • Memang ingin kulit cantik dan bersih bebas jeragat tetapi dengan budget yang rendah.
  • hilangkan_jeragat_degil_dengan_cepat_dan_berkesan_13 
  • VITAMIN C SHAKLEE
  • VITAMIN C-Penting dalam pembentukan kolagen.Ramai wanita mengamalkan produk kolagen walhal dengan hanya dengan mengamalkan makanan yng tinggi kandungan vitamin c mmbantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.
  • GLA COMPLEX
  • GLA Complex boleh mengatasi masalah berkaitan hormon yang menyebabkan tumbuhnya jeragat. Kandungan vitamin E yang terdapat di dalamnya mampu memudarkan jeragat.
  •  ESP SHAKLEE
  • Protein dalam ESP bertindak menghasilkan sel kulit baru. Sel-sel kulit yang mati akan digantikan dengan sel-sel baru dan menghilangkan jeragat.

Image result for CARA HILANGKAN JERAGAT SHAKLEE
UNTUK KONSULTASI ATAU PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE, 
BOLEH HUBUNGI SAYA 
NUR HIDAYAH AHMAD
FB : Nur Hidayah Ahmad
IG : vitamin.hidayah4582 

CLICK ICON DI BAWAH UNTUK BELIAN TERUS PRODUK SHAKLEE
Image result for e sell image

No comments:

Post a Comment