Wednesday, November 1, 2017

CARA MUDAH HILANGKAN JERAWAT BATU


Cara Menghilangkan Jerawat Batu Secara Alami Dan Cepat 

Cara menghilangkan jerawat batu secara alami dan cepat merupakan salah satu cara yang banyak dicari. Ini menandakan bahwa jerawat memang merupakan salah satu masalah umum yang dialami oleh masyarakat khususnya remaja. Jerawat batu adalah salah satu jenis jerawat yang cukup mengganggu kerana jerawat ini biasanya berukuran besar sehingga membuat wajah tidak sedap dipandang. Oleh itu, jerawat batu harus dihapuskan Tapi, bagaimana cara mengatasi jerawat batu ini dengan cepat dan alami?




Cara menghilangkan jerawat batu alami cepat image

Jerawat batu atau ynama latin Cystic Acne adalah salah satu jenis jerawat yang memiliki ukuran besar, Ia  terjadi kerana faktor  peradangan yang sangat efektif di sekitar jerawat sehingga membuat ukuran jerawat tersebut tampak lebih besar dari jerawat pada umumnya. 

Selain itu jerawat ini merupakan jenis jerawat yang menyakitkan dan akan tumbuh di mana saja. Jika anda mendapat jerawat seperti ciri-ciri di atas maka memang dikatakan anda sedang terkena jerawat batu.Stress kannnn...


Penyebab Munculnya Jerawat Batu


1. Kurang Menjaga Kebersihan (Higienis)
 
Kurangnya menjaga aspek kebersihan adalah menjadi penyebab munculnya jerawat. Mungkin pada awalnya hanya muncul jerawat kecil-kecil namun jika dibiarkan akan semakin banyak dan membesar. Apalagi jika kita sering memicitnya menggunakan kuku atau alat lain yang tidak hygine maka akan menyebabkan jerawat batu dan mungkin menyebabkan kegatalan.



2. Faktor Keturunan (Gen)
 
Faktor keturunan juga dapat menjadi penyebab jerawat batu  ini. Jika orang tua memiliki kelenjar minyak yang berlebih atau biasanya disebut kelenjar minya over aktif, maka mungkin jadi itu juga diturukan ke anda.

3. Kulit Wajah yang Sensitif Pada Radang

 
Ada jenis-jenis kulit tertentu yang lebih peka terhadap peradangan. Sehingga dapat menjadi sangat gatal sekali meskipun terkena sedikit peradangan. Salah satu contohnya pada kulit wajah yang sedang menderita jerawat ketika terjadi penyumbatan pada pori-pori kulit, jika kulit tersebut sensitif terhadap peradangan maka dapat mengakibatkan jerawat batu.

4. Tidak Normalnya Pertumbuhan Sel Kulit

 
Sel kulit yang normal ketika terjadi sel-sel kulit mati maka dengan cepat kulit akan kembali normal. Akan tetapi jika pada kulit dengan pertumbuhan yang tak normal, sel-sel kulit mati akan lebih lambat bergenerasi  dan terjadilah peradangan yang mengakibatkan munculnya jerawat batu.


 Cara Mengubati Jerawat Batu Secara Alami

Mengubati Jerawat dengan Bawang Putih

Bawang putih adalah salah satu bahan di dapur yang cukup penting. Ia memiliki banyak sekali manfaat untuk tubuh kita salah satunya dapat digunakn untuk mengubati jerawat. Cara mengubati jerawat batu dengan bawang putih cukup mudah, caranya potong kecil-kecil bawang putih tersebut kemudian oleskan pada seluruh wajah terutama wajah yang berjerawat. Bawang putih mampu mencegah munculnya jerawat batu yang baru dengan menghentikan proses peradangan. Sehingga selain dapat menyembuhkan jerawat juga mencegah munculnya jerawat batu. Lakukan dengan rutin hingga jerawat batu benar-benar sembuh!

 Image result for cara merawat jerawat batu dengan shaklee


Cara Mengubati Jerawat batu Dengan Shaklee

Dalam rangkaian produk Shaklee, memang ada supplemen yang sangat membantu dalam mengatasi masalah jerawat batu dan jerawat kritikal seperti ini. Produknya adaah seperti berikut:
>
OMEGA GUARD

Omega-3 asid lemak yang ada dalam Omegaguard Shaklee, biasanya dirujuk sebagai lemak baik atau sihat, mempunyai pelbagai faedah termasuk memperbaiki keradangan dan bengkak seperti jerawat. Tidak seperti ubat jerawat, yang boleh memburukkan kulit dan menyebabkan kesan sampingan yang lain, omega-3 asid lemak adalah cara yang selamat yang sihat untuk mengurangkan atau menghapuskan jerawat terutamanya yang degil seperti jerawat batu:mrgreen:.

VITAMIN E

Walaupun vitamin A adalah vitamin yang biasanya dikaitkan dengan penjagaan kulit, vitamin E lah yang sebenarnya untuk mengawal Vitamin A di dalam badan. Lemak dalam badan kita menyerap vitamin E, yang kemudiannya mempengaruhi vitamin A. Vitamin A kemudian memastikan kulit sentiasa sihat. Sejenis krim topikal vitamin A, atau retinoid, biasanya digunakan untuk melembutkan parut jerawat dan mengurangkan kesan parut jerawat. Kekurangan vitamin E (yang menyokong Vitamin A tadi) boleh menyebabkan kulit kering dan kasar. Oleh itu, Vitamin E sememangnya membantu menghilangkan parut jerawat tadi, dengan tindak balas kerjasamanya nya terhadap Vitamin A.
>
VITAMIN C

Vitamin C memainkan peranan penting dalam pembaikan kulit, termasuk penyembuhan parut jerawat. Ia adalah vitamin larut air, bermakna ia tidak disimpan dalam badan kita, jadi kita mestilah memastikan penganbilan Vitamin C itu mencukupi sekiranya kita sememangnya mempunyai masalah jerawat, lebih-lebih lagi jerawat batu!8O . Tapi jangan terlalu overdosage pulak. Nanti jadi sakit perut pulak. Lagipun, buat sakit poket jek. Yang penting adalah pengambilan Vitamin yang konsisten setiap hari.
<
GLA COMPLEX

Untuk kes yang melihatkan hormon, memang pengambilan Omega 6 sangat membantu menyeimbangkan hormon dalam badan. Sebagaimana sifar Omge-3 dalam Omegaguard, GLA complex juga ada sifat antiradang. GLA adalah singkatan kepada Gamma Linolenic Acid, dan merupakan sumber semulajadi daripada minyak bunga borage. Ia bertindak seakan hormon yang membantu regulatekan balik peredaran darah sekaligus mengurangkn bengkak akibat jerawat.
>
Tapi, sebarang pengambilan supplemen dan vitamin perlu disertai dengan konsultansi. Hubungi saya untuk tahu set yang sesuai buat anda 

 Image result for cara merawat jerawat batu dengan shaklee


Sebarang pembelian boleh click icon di bawah :

Image result for e sell image


NUR HIDAYAH AHMAD
www.wasap.my/60165554582
FB: Nur Hidayah Ahmad
IG : vitamin.hidayah4582

No comments:

Post a Comment