Sunday, February 16, 2014

KENAPA SAYA SUSUKAN BAYI SAYA DENGAN SUSU IBU???

Susu ibu  seorang ibu adalah susu yang terbaik untuk anaknya . Ia adalah makanan yang paling lengkap untuk bayi, percuma, bila-bila masa yang ada bagi hari dan bayi menerima rasanya mudah. Ia mempunyai antibodi yang paling baik untuk bayi untuk melawan jangkitan . Ikatan ibu-anak diperkukuhkan melalui penyusuan dan kegembiraan yang kekal dalam hidup anda selama-lamanya.

Terdapat faedah yang tidak ternilai penyusuan kanak-kanak. Bayi susu ibu kurang cenderung untuk jatuh sakit akibat antibodi yang disediakan melalui susu ibu, dan jika mereka jatuh sakit, mereka sembuh dengan lebih cepat dan jarang sakit teruk . Susu ibu adalah penting terutamanya untuk mengurangkan alahan (asma , rinitis alergi dan ekzema) pada bayi dengan ibu bapa mempunyai masalah alahan . Susu ibu adalah unik. Ia berubah setiap hari dan juga pada setiap makanan. Komponen nutrien dalam sepanjang masa untuk menyediakan pemakanan yang betul untuk setiap umur dan keperluan. Ini akan menyebabkan penyerapan nutrien pada bayi dan bayi yang lebih sihat. Tetapi mungkin salah satu bahagian yang paling berharga penyusuan membina ikatan yang lebih kukuh antara ibu dan anaknya. Untuk ibu, penyusuan susu ibu boleh mengurangkan risiko kanser payudara , ovari dan kanser rahim. Oleh itu, wanita yang tidak pernah mendapatkan hamil itu tidak pernah susu ibu mempunyai risiko paling tinggi daripada tiga jenis kanser. Penyusuan juga merupakan bentuk semula jadi kontraseptif di mana penyusuan eksklusif menghalang ovulasi dan dengan itu haid atau kehamilan akhirnya tidak berlaku.
18 SX sikit..hihihi..xpa susukan bayi anda sehinga 2 tahun..saya boleh..mengapa tidak anda???
Untuk membuat penyusuan yang terbaik untuk anda dan bayi anda , anda perlu khasiat terbaik daripada diet anda. Keperluan tambahan ibu-ibu susu ' adalah sama seperti yang disyorkan untuk wanita mengandung. Walau bagaimanapun , ibu-ibu kejururawatan jangan memerlukan lebih sedikit Biotin kerana ia melalui susu ibu. Mereka juga mungkin perlu vitamin tambahan B6 , B12 , C dan D.

Ibu-ibu menyusu dengan bayi pramatang mungkin mahu menyemak dengan doktor mereka tentang mengambil DHA ( 1 000 mg) makanan tambahan. Menurut satu kajian yang mengambil masa enam tahun untuk disiapkan, omega -3 asid lemak DHA, lipid utama dalam otak, tidak dibangunkan secukupnya dalam bayi pra-matang , yang membawa kepada perkembangan mental mungkin terjejas. Tambahan DHA dibekalkan melalui susu payudara ibu telah didapati mengurangkan dengan ketara kejadian ini kelewatan mental.

Selain daripada diet berkhasiat sihat dan sekurang-kurangnya 2 liter air setiap hari pengambilan , terdapat banyak faktor-faktor lain yang tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan pengambilan makanan yang boleh menyumbang kepada susu ibu yang berjaya. Anda perlu mempunyai fikiran positif mengenai penyusuan dan pasangan sokongan dan ahli keluarga. Anda perlu pastikan anda mempunyai rehat yang mencukupi dan tidur nyenyak. Lebih penting lagi , anda perlu menyusukan dengan kerap, setiap 2 hingga 3 jam untuk memberi isyarat permintaan untuk susu ' kilang ' untuk menghasilkan bekalan. Menyusukan bayi anda setiap 60-90 minit untuk meningkatkan pengeluaran susu dalam masa 24-48 jam.

Pastikan anda tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menyekat bekalan; merokok, mengambil ubat alahan , tidur di atas perut anda itu memampatkan payudara pada waktu malam, memakai coli yang terlalu ketat atau memakai anduh dengan cincin menekan belakang terhadap payudara dan bukan sehingga berhampiran bahu. Ini adalah perkara yang penting untuk ingat terutamanya apabila masa-masa anda berfikir anda kesuntukan susu ibu datang, dan kebanyakan ibu telah ada . Walau bagaimanapun , perkara yang pertama yang perlu untuk penyusuan sebenarnya pengetahuan.

 Hanya kerana susu ibu adalah mudah dibekalkan sebagai anda melahirkan , tidak bermakna pengetahuan datang dengannya juga. Ibu-ibu yang gagal menyusukan sentiasa mengadu bahawa mereka mempunyai susu yang tidak mencukupi atau tidak untuk bayi. Selalunya bayi sentiasa kelihatan lapar untuk susu, tetapi mereka yang melekat pada dada bukan sahaja untuk memberi makan tetapi juga untuk keselamatan, kerana mereka adalah makhluk bergantung. Jadi, apabila ibu-ibu susu mereka percaya sahaja tidak akan lakukan untuk bayi, mereka mula memperkenalkan bayi mereka untuk botol susu formula sebagai tambahan . Pendedahan awal kepada botol susu boleh menyebabkan keengganan untuk disusui oleh bayi kerana menghisap dari botol adalah lebih mudah daripada menghisap dari payudara .
***
Makanan tambahan Shaklee yang sedia untuk menyokong kesihatan asas anda untuk menyusukan terutamanya apabila anda tidak pasti bahawa anda mendapat nutrien yang mencukupi daripada diet anda. Suplemen ini boleh memberi anda lebih banyak tenaga dalam tempoh menyusu ini. Kalsium tambahan dan magnesium berpotensi berguna untuk melegakan backpain dan penggunaan alfalfa dalam susu ibu adalah seperti yang dijelaskan sebelum ini.

KLIK DI SININ UNTUK MAKLUMAT PENYUSUAN DAN SUPLEMEN BERKAITAN YA!!!

ANDA JUGA BOLEH KLIK DI SINI !!!


DAN BACA PENGALAMAN SAYA MENYUSUKAN BAYI SAYA SEHINGGA 2 TAHUN 7 BULAN SEHINGGA ANAK SAYA NUR AINA FAQIHAH DI GELAR BABY SHAKLEE!!


JOM JANGAN BERLENGAH LAGI..WHATSAPP ATAU MESEJ SAYA UNTUK KONSULTASI PERCUMA DAN DAPATKAN SUPEMEN PENGGALAK SUSU IBU!!!

 NUR HIDAYAH AHMAD
0165554582
SHAKLEE ID 917424

No comments:

Post a Comment