Saturday, February 10, 2018

NEGARA JEPUN YANG INGIN DILAWATI

Selagi sis selalu saja angan-angan nak travel ke luar negara. Tapi bnyk betul kekangannya..dari segi duit la..dari segi masa..dari segi cuti si dan suami tak sama dengan anak2..macam la...sis hanya mampu ber huhu..dan tgk kawan2 sis kak Nurulhuda MY kak Elina Alias,kak Hanun Farha dan ramai lagi yg selalu travel ke luar negara..

sis and family,suka juga travel..tapi tak de pergi jauh2 just dekat2 dalam negara je..just bercuti bawak anak2 mandi kolam je..nak cerita pengalaman travel tu belum ada lagi dan sampai sekarang masih mencari peluang untuk sampai ke seluruh negara. Baru minggu lepas janji ngan Aina dan Ilman nnti bila mama dan abah kumpul duit nak bawa drng pergi main salji..keluar pintu rumah terus boleh main salji..Aina pulak..asyik duk tnya bila mama nak bawak ni..😂😂

Orang kata dengan traveling kita tidak hanya menambah ilmu dan gaya pemikiran sahaja, namun juga membuat kita semakin kaya dengan pengalaman dan dapat berada sekejap dalam adab resam dan budaya masyarakat lain..Setidaknya ada moment berharga yang kita akan jumpa apabila pergi travel.

Bertemu dgn yang baru, org asing dan berbeza bahasa dan melihat pemandangan baru yang tidak ada di rumah kita juga merupakan sebahagian moment berharga yang kita dapat dari traveling kan..

Tak sabar rasa nak g travel juga..setidak tidaknya..dengan adanya income shaklee boleh la..sis kumpul duit sikit2 untuk sis travel jauh sikit dari negara dengan family sis..doakan ya!!!

Kalau travel balik kampung..dan pit stop di merata-rata tempat kat Malaysia pun kira travel juga,kan..banyak berjalan luas pemandangan..makin luas gaya pemikiran kita..dan yang paling penting anak anak dapat banyak pengalaman..senang nak buat karangan nanti..😊😊

#tsunamishaklee2018
#tsunamishaklee
#hi5geng



No comments:

Post a Comment