Saturday, February 10, 2018

TIPS MENGHADAPI TURNING POINT DALAM HIDUP

Semua orang akan ada turning point dalam hidup

Apa itu turning point?

"permulaan kenapa anda perlu ubah sesuatu untuk hidup anda"

Dah jumpa turning point anda?

Bagi saya pula..turning point dalam hidup bermula bila saya di 'posting' kan pada 3.1.2006...dan saya mengajar budak2 lepasan SPM...dan saya adalah lepasan KPLI.

Nak tak nak memang kena prepare betul betul sebab student yang ada kat sini semuanya yang bagus bagus.Bermula lah era hidup saya mengajar budak2 lepasan SPM..mula2 tak tung tuang jugak la.

Pastu mmg pulun study ngn kawan2..Nsrina Amran Mimi Erlieza..study ngn senior2..tak paham tanya. Apa taknya..drang hanya beza 6 tahun dengan saya..ada yang macam tak yakin dengan kita pun ada..ye lah..fresh graduate kot..kan..tapi study mmg pulun2 balik semula..org kata kalau buku tu kena study dari kulit ke kulit..stay up study macam zaman pelajar balik semula..kalau student tanya tu mmg kena jawab dengan tepat dan jitu..

Kena pulak ajar kuliah yang pelajarnya 200 orang satu kuliah..memang preparation tu kena tip top!

Dalam Shaklee...mestilah ada jugak turning point nya..bila saya nekad untuk berbisnes Shaklee..buku nutrisi tu rasanya awal2 dulu bawak ke mana2. 

Bila kawan2 kata sakit tu sakit ni..saya mmg suh makan ubat dan dalam masa yg sama..suplemen pun kena ambik...kita just berkongsi apa kita rasa..kan...tak salah..😂😂

Tu lah rasanya turning point dalam hidup saya..dalam keja hakiki semalam cukup lah 12 tahun saya mengajar di sini..apa yg best..sbb pelajar dah besar,kita boleh berkongsi pengalaman dengan drng..

Dan dalam bisnes Shaklee, saya lebih concern tentang part kesihatan dan hidup saya lebih positif dan berilmu di kelilingi sahabat2 yabg sangat positif yang sentiasa nak kita cemerlang dalam dunia dan akhirat.Memang sangat2 awesome kenal dengan sahabat2 dalam bisnes Shaklee.💪💪

#tsunamishaklee2018
#tsunamishaklee
#hi5geng




No comments:

Post a Comment