Tuesday, February 27, 2018

SET SKINCARE SEMULAJADI 100% BEBAS KIMIA

Wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan. Namun tak dapat dinafikan juga, wanita lebih tertarik untuk membeli produk yang kesannya seawal sehari, putih dengan cepat tanpa menghiraukam kandungan yang terdapat di dalam skin care tersebut.

Berikut adalah satu soalan yang ditanyakan oleh seorang pengguna produk kecantikan..

APAKAH cara paling tepat memilih produk pemutihan yang sesuai mengikut jenis kulit. 
Saya pernah mencuba dalam bentuk krim, pada mulanya hasil menakjubkan, iaitu kulit cerah dan sekata. Namun, apabila saya berhenti menggunakannya, timbul jerawat halus dan kulit nampak kusam. Adakah produk ini tidak sesuai dengan kulit saya?
AMIRAH DAMIA, KAJANG
Untuk mendapatkan kulit putih dan cerah, ia bukan boleh diperoleh dengan segera. Sebagai pengguna, anda haruslah ada perasaan curiga nak tahu sekiranya sesuatu produk itu mampu memberi kecerahan kulit dalam waktu yang singkat.
Pada asasnya, krim pemutih adalah campuran bahan kimia bertujuan menghasilkan wajah lebih pucat pada kulit. Dalam jangka lama, krim itu dapat menghilangkan atau mengurangi hiperpigmentasi pada kulit.
Hasilnya akan nampak kulit muka yang bukan putih tetapi pucat!!

Image result for GAMBAR WANITA PRODUK CANTIK

BERWASPADA PADA PRODUK TIRUAN
Namun, penggunaan secara berterusan akan menimbulkan pigmentasi dengan kesan secara kekal. Di pasaran terbuka, ada produk tiruan dijual pada harga murah yang berkemungkinan besar tidak memberi kesan positif atau mungkin bersifat terlalu menghakis lapisan kulit untuk memberikan hasil segera.
Ada pelbagai jenis krim pemutih di pasaran dan kandungan yang dibenarkan untuk dipasarkan.
Awas Bahan Berbahaya!!!!
Kandungan ini dibenarkan untuk krim pemutih yang dijual di farmasi atau kaunter kosmetik saja, manakala krim pemutih yang dibenarkan di kebanyakan klinik aestetik dan klinik pakar kulit hanya mengandungi dua hingga empat peratus hidrokuinon dan 0.025 sehingga 0.1 miligram (ml) peratus tretinoin saja, selebihnya adalah berbahaya.
Boleh dikatakan, hampir semua krim pemutih yang dijual di pasaran terbuka mengandungi agen pemutih seperti hydrokuinon dan tretinoin pada paras kandungan yang tinggi untuk memberi pengguna hasil yang menakjubkan dalam masa singkat.
Penggunaan produk kosmetik yang mengandungi hidrokuinon secara berlebihan melebihi empat peratus dilaporkan memberi kesan sampingan seperti radang dan rasa panas pada kulit.
Hidrokuinon adalah zat reduktor yang mudah larut dalam air dan lazimnya digunakan dalam proses mencuci foto cetak. Bahan ini sangat berbahaya walaupun ia berfungsi menjadikan kulit cerah dalam tempoh yang singkat.
Namun, lama-kelamaan, ia akan mendap di bawah kulit sehingga bertahun-tahun dan akhirnya kulit bertukar biru kehitaman serta lebih buruk, ia boleh menyebabkan kanser kulit.
SANGAT MERBAHAYA!!!
Pengguna yang mengalami masalah kulit selepas penggunaan produk pemutihan dinasihatkan supaya berhenti menggunakannya sertamerta dan segera berjumpa doktor. Sebelum rawatan, dinasihatkan supaya berhenti menggunakan produk sedia ada selama sebulan sebelum proses rawatan dilakukan.
Pengguna dinasihatkan tidak terburu-buru menggunakan produk pemutih disebabkan ingin mendapatkan kulit cerah tanpa mendapatkan pandangan doktor terlebih dulu.
Krim pencerah sepatutnya hanya mencerahkan kulit secara keseluruhan, namun langkah pencegahan semula jadi yang perlu diambil adalah dengan mengelak daripada terdedah terlalu lama di bawah sinaran matahari. Ini kerana cahaya matahari mengandungi sinaran ultraungu (UV) A dan UVB yang berupaya menggelapkan kulit.
"Amalkan penggunaan krim pelindung matahari mengandungi SPF 50 ke atas dan gunakan payung, topi atau penapis sinaran yang berkualiti pada cermin tingkap kereta yang mampu menghalang sinaran UV daripada menembusi kulit.

Image result for produk bebas bahan kimia youth

Vitamin yang sesuai
Di pasaran ada vitamin yang sesuai untuk kulit seperti vitamin C, E dan B yang tidak memudaratkan kulit walaupun diambil dalam tempoh lama, manakala pengambilan makanan mengandungi vitamin itu sangat membantu melindungi kulit daripada bermasalah.
Berhatihati ketika memilih produk pemutihan kulit dan pastikan ia disyorkan oleh doktor bertauliah. Rawatan pemutihan kulit di klinik di bawah pengawasan doktor kebiasaannya adalah lebih berkesan dan selamat.
Di Shaklee, kami menawarkan produk skincare bebas 1500 bahan kima merbahaya!!
Produk-produk YOUTH merupakan rangkaian skin care yang selamat dan dengan keputusan yang super drastik ini adalah:

1. 100% vegan

2. Hipoalergenik

3. Non-Comedogenis (tidak akan menyumbatkan liang pori)

4. Diuji oleh ahli dermatologi

5. Diuji oleh ahli oftalmologi

Skin care selamat ini dibangunkan secara klinikal oleh pakar kulit bertaraf dunia dengan mengukur menggunakan indeks usia kulit melalui kehadiran tanda-tanda utama penuaan dan ini sepenuhnya adalah berasaskan fakta. Tanda-tanda utama penuaan adalah seperti berikut:

1. Kedutan kulit

2. Saiz pori

3. Tona kulit

4. Keanjalan 

5. Tekstur kulit

6. Hiperpigmentasi

7. Seri kulit

8. Kekenduran

Pakar kulit bertaraf dunia yang laksanakan semestinya ianya sangat selamat untuk digunakan oleh kita yang menghadapi banyak masalah kulit muka. 

Image result for youth skincare shaklee


Oleh kerana ramai kalangan kita yang menghadapi kerosakan muka dengan penggunaan penjagaan muka yang mengandungi bahan kimia yang merbahaya. YOUTH memberi jaminan lebih 1500 bahan yang tidak digunakan dalam semua rangkaian produknya. Oleh kerana terlalu banyak, kita senaraikan beberapa bahan kimia yang lazim digunakan untuk set penjagaan muka dan ianya sememangnya merbahaya.

1. LAURIL SULFAT/LAURETH SULFAT

2. PEWANGI SINTETIK

3. PARABEN

4. PENGAWET FORMALDEHID

5. PENGAWET LAIN

6. MINYAK MINERAL/PARAFFIN/PETROLATUM

7. BIJI MIKRO (PLASTIK MIKRO)

8. EDTA

9. ETHANOLAMINES (MEA/DEA/TEA)

10. PELINDUNG MATAHARI KIMIA

11. BENZOFENON

12. PHTHALATES

13. CYCLOSILICONE

14. SEBATIAN AMMONIUM KUARTENER

15. QUATERNIUM-15

16. HYDROQUINONE

17. PEWARNA SINTETIK

18. BAHAN-BAHAN DARI HAIWAN

19. LANOLIN

20. PEGS

21. PROPYLENE GLYCOL

22. LOGAM BERAT

23. MERKURI

24. PERAK & GARAM

25. GARAM BARIUM

26. PELARUT 

27. TOLUENE

28. BAHAN DORONG CHLOROFLUOROCARBON

29. SEBATIAN BERFLUORIN

30. TAR ARANG

31. TALCUM

32. GANDUM(GLUTEN)

Jika produk yang anda pakai sekarang terdapat salah satu bahan ini, sila lah bertukar kepada YOUTH. Tapi ini hanya senarai pendek tau, banyak lagi bahan kimia lain yang dimasukkan ke dalam skin care untuk kesan yang cepat. Itu jenama lain, YOUTH bebas bahan kimia merbahaya.

Bagi mereka yang begitu teruja, jom kita tengok testimony mereka yang telah menggunakan YOUTH, bukan testimoni yang luar Negara yea, ini testimony khas daripada warga Malaysia.


Image result for produk bebas bahan kimia youth

Image result for produk bebas bahan kimia youth

Image result for youth skincare shaklee

Image result for youth skincare shaklee

Jom pulihkan wajah anda dengan menggunakan SKINCARE SHAKLEE

Anda boleh dapatkan khidmat nasihat percuma untuk produk Shaklee sekiranya membeli di senarai kedai online berikut :

wasap.my/60165554582


Nur Hidayah Ahmad  0165554582
SID 917424 FB:  Nur Hidayah Ahmad
Like Page : Suplemen Seisi Keluarga
IG: vitamin.hidayah4582


Pengedar Shaklee di IPOH. COD area berhampiran dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


No comments:

Post a Comment