Sunday, July 13, 2014

4 MASALAH NORMAL IBU HAMIL

Assalamualaikum...dan selamat pagi semuanya..alhamdulillah..kita sekarang sudah memasuki separuh bulan Ramadhan..so macamana dengan amalan anda di Bulan Ramadhan ini??? Jom  kita sama - sama memperbanyakkan aktiviti sihat di bulan Ramadhan ini..di pagi Ahad ini..saya ingin berkongsi beberapa masalah yang biasa dihadapi oleh ibu hamil....Waktu mengandungkan kedua-dua anak saya, Ilman dan Aina..masalah masa hamil semestinya ada..morning sickness, x boleh nak gosok gigi, x boleh makan kat kedai makan..macam - macam lah..nak cerita memang banyak..so kat sini saya senaraikan 4 masalah yang biasa dihadapi oleh ibu hamil ya....sebenarnya..semua bergantung kepada Allah Taala..apa2 Terima kasih Ya Allah..atas nikmat yang Engkau berikan..

Di ruangan kali ini saya ingin berkongsi antara masalah yang biasa di hadapi oleh ibu hamil hasil daripada pembacaan saya dalam majalah kesayangan ramai..PA n MA..



Masalah 1
Cirit Birit
- Biasanya masalah ini disebabkan oleh jangkitan bakteria atau virus.
- Oleh itu, ibu hamil digalakkan membanyakkan pengambilan air antara 12 hingga 14 gelas sehari bagi menggantikan cecair yang hilang.
 Minta nasihat doktor. Jika perlu, periksa najis anda untuk memastikan masalah sebenar yang sebenar.
- Cirit-birit juga boleh menyebabkan kekurangan air dalam badan atau dihidrasi. Jika keadaan ini berlarutan, bayi dalam kandungan mungkin mengalami pelbagai risiko.
Antara vitamin yang dicadangkan untuk masalah cherry berry ini adalah...Nutriferon Shaklee
APA FUNGSI  NUTRIFERON?
  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk meransang dan meningkatkan keseluruan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan; T-sel, B-sel dan macrophage
  2. Melindungi daripada influenza - ia mengimbangi imun terhadap alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus dan mikrob (demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza)
  3. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan dan gaya hidup aktif.
  4. Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaaa. Misalnya, kembung, mual dan muntah.

Masalah 2
Pening secara tiba-tiba
- Ia berlaku akibat kekurangan bekalan darah di otak. Biasanya, kekurangan darah di otak disebabkan oleh beberapa perkara. Antaranya, berdiri terlalu lama dan keperluan darah yang banyak pada uterus.
-Oleh itu, jangan berdiri terlalu lama. Kerap duduk, baring bila terasa pening atau bergoyang. Jangan bangun secara mengejut atau bertukar suhu terlalu cepat seperti keluar dari bilik air selepas mandi menggunakan air panas.
-Masalah ini tidak berisiko tetapi boleh memudaratkan bayi jika keadaan ini berlarutan khususnya bila pertu ibu berasa berasa agak tegang ketika keadaan itu berlaku.
 
Antara vitamin Shaklee yang dicadangkan adalah Vitalea

Saya sendiri memang mengamalkan pengambilan Vitalea iaitu sebanyak 2 biji sahaja sehari..Alhamdulillah..dulu saya selalu sahaja pening..mungkin disebabkan saya mengalami tekanan darah rendah..kini alhamdulillah..setelah mengamalkan pengambilan Vitalea iaitu set Kesihatan Optimum yang terdiri daripada ESP dan Vitalea..saya cergas sepanjang hari..alhamdulillah..syukur pada Allah SWT.

 Masalah 3
 Tekanan darah tinggi atau hipertensi
-  Keadaan ini menyebabkan ibu hamil berasa kurang selesa, pening dan pandangan kabur.
- Punca masalah ini tidak dapat disahkan. Sebilangan daripada wanita mempunyai sel dari plasenta yang mengeluarkan sejenis bahan kimia yang dipanggil vasoconstrictors yang menyebabkan saluran darah tidak berjalan dengan lancar. Keadaan ini menyebabkan tekanan darah menjadi tinggi.
-Beritahu doktor jika anda mengalami masalah tekanan darah tinggi sebelum mengandung. Sekiranya masalah ini timbul ketika hamil, anda perlu berjumpa doktor lebih kerap untuk rawatan sewajarnya. Jika masalah ini semakin teruk, kemungkinan anda akan dimasukkan ke hospital sebagai langkah berjaga-jaga.
- Masalah ini boleh menyebabkan perkembangan bayi dalam kandungan agak lambat dan bayi tidak dapat oksigen secukupnya. Kedua-dua kesan ini boleh menyebabkan berat badan anak yang lahir di bawah paras normal.
 Vitamin Cadangan adalah Omega Guard 

Kenapa Omega Guard Shaklee??

Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita. Omega Guard ini bukan dari minyak hati ikan, ya..Klaau dari minyak hati ikan semestinya ia mengandungi banyak toksik dan semestinya ia tidak sihat untuk badan kita.
Sumber OMEGA GUARD SHAKLEE  sumbernya terbaik..diekstrak daripada ikan laut air sejuk contohnya ikan sardin, markarel dan solmon..ikan ikan initerdapat banyak di perairan Jepun dan ikan - ikan ini adalah rendah merkuri dan telah ditapis sebnayk 3 kali pemeringkatan.
dan OG juga adalah 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan.

Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                


Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

 JOM ORDER UNTUK HASIL YANG MANTAP DAN KESIHATAN YANG CEMERLANG
SAYA MEMANG TIADA RAGU UNTUK MEMASTIKAN ANDA MENCUBA
SALAH SATU PELANGGAN SAYA MEMPUNYAI MASALAH2 KEHAMILAN DAN BELIAU CUBA UNTUK MENGATASINYA DENGAN BANTUAN VITAMIN MODEN INI..ALHAMDULILLAH BELIAU BERJAYA,,,SYUKRAN YA ALLAH!!!
0165554582
PUAN NUR HIDAYAH AHMAD


 

No comments:

Post a Comment