Tuesday, July 15, 2014

SET RESDUNG SHAKLEE

Assalamualaikum pembaca blog di luar sana..Di sini saya ingin berkongsi sedikit info mengenai penyakit gatal di bahagian mata, dahi atau hidung..Suami saya juga ada sedikit penyakit ini. Setiap kali beliau makan budu, seafood atau apa2 makanan yang membuatkan gatal2 di bahagian yang disebutkan..beliau akan bersin..bukan sekali..banyak kali pulak tu..Jom kita telaah sikit apa yang boleh menyebabkan resdung itteww..

Resdung atau sinusitis merupakan satu masalah yang sangat lazim di seluruh dunia. Jika kita membuat ujian untuk penyakit resdung pada 10 orang normal, ujian tersebut akan mendapati bahawa 8 dariapda 10 orang tersebut ada mengalami masalah sinusitis ringan yang tidak perlu akan apa-apa rawatan. 

Di Malaysia, dianggarkan bahawa antara 60 hingga 65 peratus rakyat negara ini mengalami masalah resdung. Walaubagaimanapun, daripada jumlah ini kurang daripada 50 peratus sahaja yang datang untuk mendapatkan rawatan dan ramai yang tidak mahu berjumpa doktor untuk pemeriksaan kerana menganggap gejala sinusitis yang mereka alami hanyalah sekadar selesema atau alahan yang biasa-biasa sahaja.

Sebenarnya, penyakit resdung atau sinusitis adalah satu penyakit yang sukar untuk diatasi dan dihadapi oleh ramai orang termasuklah orang dewasa mahupun kanak-kanak. Menurut perubatan moden, resdung atau sinusitis merupakan keradangan yang berada di lapisan membran yang meliputi dinding ruang sinus. 

Ruang-ruang sinus pula merupakan beberapa ruang kosong yang berisi udara dan terletak di tengkorak di bahagian muka. Ruang tersebut turut diselaputi dengan mucus atau lendir dan mempunyai bukaan yang bersambung dengan kaviti (ruang) hidung. Dan punca berlakunya keradangan sinus selalunya adalah disebabkan oleh jangkitan kuman atau virus, alergik atau masalah system imun badan seseorang itu.


CADANGAN SET VITAMIN SHAKLEE UNTUK MENGUBATI RESDUNG ADALAH
- VITAMIN C
- B COMPLEX
-ALFALFA

Bagaimana vitamin - vitamin di atas bertindak???

Bagaimana vitamin C boleh membantu pesakit resdung???

Manfaat Utama

# membentuk kolagen - merangsang pembentukan kolagen.kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
# meningkatkan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, athma.Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symsptom flu dan selsema.

# mengekalkan kolesterol sihat - ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah mengekalkan kapilari darah yang sihat menghindarkan arteriosclerosis , thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Bagaimana B - Complex  boleh membantu pesakit resdung???

Manfaat Utama

# Membantu menukar makanan kepada tenaga
# Melawan tekanan- memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
# Mencegah perlcche- dikenali juga sebagai kerekahan mulut ( mouth chilitis ) , mencegah jangkitan lidah 
( glossitis )  dan nafas berbau.

Bagaimana Alfalfa boleh membantu pesakit resdung???

Manfaat Utama

# Melawan Alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif , kurap, bau badan, membersihkan hati, kolon darah dan mencantikkan kulit otot.
# Melegakan keletihan - Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.
# Mencuci hati, darah dan usus - ini adalah makanan yang sangat bralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksik dalam badan, membersihkan hati , kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

berminat dengan poduk ini >???
boleh ber whatsapp atau mesej saya 0165554582

No comments:

Post a Comment