Friday, January 12, 2018

SUPLEMEN UNTUK PESAKIT ISCHEMIC HEART DISEASE ATAU JANTUNG TERSUMBAT



Assalamualaikum semua bloggerss..

Hari ini saya nak share dengan anda semua berkaitan dengan individu yang terkena penyakit ischemic heart disease ataupun penyakit jantung tersumbat.

Hakikat sebenarnya punca saluran darah di jantung tersumbat adalah kerana pemakanan yang salah. Merokok juga boleh menyebabkan masalah penyakit jantung dan dengan berhenti merokok boleh mengurangkan risiko penyakit jantung. Tetapi ramai perokok yang berhenti merokok memilih untuk makan secara tidak sihat yang akan akhirnya menyebabkan masalah yang sama. Apabila seseorang baru berhenti merokok memang akan berlaku masalah selera makan yang tinggi dan susah dikawal.

Oleh kerana itu, amat penting untuk kita faham tentang jenis-jenis makanan yang boleh menyebabkan saluran darah jantung tersumbat.

1. Makanan yang kaya dengan gula dan manis adalah diantara punca berlakunya penyumbatan pada saluran darah jantung. Gula yang didalam makanan kita akan membentuk bahan yang dipanggil AGE (Advance Glycation Endproducts) yang boleh menyebabkan masalah inflammasi atau kebengkakan (inflammation) yang dikaitkan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung dan kencing manis.


2. Makanan yang digoreng dengan minyak yang banyak dan suhu yang tinggi (deep fried) food adalah diantara makanan yang boleh menyebabkan saluran darah tersumbat. Bukan hanya kerana kandungan AGE yang tinggi tetapi proses menggoreng itu menyebabkan komposisi biokimia makanan itu berubah.


3. Makanan yang kaya dengan ‘lemak trans’ yang boleh menyebabkan saluran darah di jantung tersumbat. Menurut kajian Nurses’ Heart Study lemak trans ini lebih merbahaya dari lemak tepu dari haiwan dan ianya meningkatkan risiko sakit jantung dua kali ganda. Contoh makanan yang kaya dengan lemak trans ini adalah marjerin, biskut, jajan, kerepek kentang, popcorn, muffin, kek, pastri, mee segera dan pelbagai lagi makanan proses yang berlambak dipasaran sekarang. Kajian mendapati peningkatan paras kolesterol jahat LDL dalam darah dengan pengambilan makanan yang tinggi dengan lemak trans ini.


Kesimpulannya, makanan proses, makanan bergoreng, makanan segera, makanan yang mengandungi lemak trans, makanan yang kaya dengan gula dan garam adalah punca kepada masalah kolesterol yang merbahaya dan boleh menyumbat saluran darah jantung.


Mencegah adalah lebih baik dari mengubati...

Ok sekarang, jom kita tengok pula apa suplemen yang sesuai untuk jantung tersumbat..

1) Phytocol ST – Mencegah Sakit Jantung

Phytococl St dapat bertindak menghalang kolestrol daripada makanan harian dari memasuki salur darah. Apabila salur darah bebas daripada mendapan kolestrol, maka risiko salur darah (arteri) tersumbat dan risiko sakit jantung menjadi semakin rendah.

2) Omega Guard – Menurunkan Risiko Sakit Jantung

Omega Guard bertindak menurunkan paras LDL (kolestrol jahat yang menjadi punca utama sakit jantung) dalam darah dengan cara meningkatkan paras HDL (kolestrol baik) secara semulajadi.

Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan laut dalam (jauh daripada pencemaran) paling tulen dan pembekal HDL terbaik untuk mencegah penyakit jantung.


3) CoQ Troll – Membantu Merawat Kegagalan Jantung

CoQ Troll bertindak membekalkan enzim CoQ yang amat diperlukan oleh jantung untuk bekerja. Tanpa enzim CoQ yang cukup, jantung menjadi lemah dan mudah diserang penyakit jantung.


4) Vivix – Melindungi Jantung dan Membaiki Sel Hingga ke Peringkat DNA

Vivix bertindak melindungi sel jantung daripada penuaan, membaikpulih sel jantung yang rosak dan memelihara kesihatan salur darah dan fungsi jantung yang sihat, sekaligus mengelakkan penyakit jantung. Vivix yang mengandungi resveratrol membolehkan baikpulih kesihatan dilakukan sehingga ke peringkat selular (sel DNA).







Sebab itulah Set Kesihatan Jantung ni sangat penting diamalkan oleh mereka yang mempunyai risiko mendapat penyakit jantung terutamanya yang mempunyai sejarah ahli keluarga yang mengidap masalah jantung. Selain daripada itu, individu yang sebelum ini yang tidak mengamalkan pemakanan serta cara hidup sihat sangat disyorkan untuk mengambilnya sebagai langkah pencegahan, apatah lagi andai sedang mengidap penyakit jantung.

Lebih baik tindakan awal diambil bagi mencegah penyakit jantung ni, sebabnya, sekali kene serang, risiko untuk mendapat serangan seterusnya adalah lebih tinggi dan yang paling ingin dielakkan adalah serangan maut penyakit jantung. Cegah sebelum terlamba






Klik wasap di atas untuk mendapatkan suplemen Shaklee dari saya




Puan Nur Hidayah Ahmad


SID : 917424


No comments:

Post a Comment