Sunday, January 28, 2018

TANDA AWAL KEHAMILAN YANG JELAS

Ramai mengetahui bahawa  lewat haid atau ‘missed period’ adalah satu tanda awal kehamilan yang paling signifikan, tapi tentu ramai wanita yang teruja untuk tahu lebih awal. Bukan apa, teruja sangat!

BILA MASA TERBAIK UNTUK CHECK KEHAMILAN ANDA???

Kadar sensitiviti alat pengesan kehamilan adalah berbeza mengikut jenama dan jenisnya. Secara umumnya, alat ini akan mengesan kehadiran hormon hcG dalam air kencing anda.
Apabila membeli alat pengesan kehamilan, anda boleh memeriksa sensitiviti yang berbeza pada paketnya. Ada yang mengesan daripada 10mIU/ml hingga 40 mlU/ml.

 Lebih rendah nilainya, lebih sensitiflah alat ini. Jadi, ianya boleh digunakan lebih awal untuk mengesan kehamilan. Biasanya, harganya juga lebih mahal sedikit.

Kalau nak diikutkan, waktu terbaik untuk menggunakan alat pengesan kehamilan atau ‘pregnancy test’ adalah sekitar 2-3 hari selepas lewat haid. Namun, ada alat pengesan kehamilan yang baik mampu mengesan kehamilan seawal 5 hari sebelum tarikh jangka haid yang akan datang.



meningkatkan kesuburan 

 BERIKUT ADALAH 5 TANDA AWAL ANDA MUNGKIN HAMIL SEBELUM MISSED PERIOD

1.KELETIHAN

Keletihan yang bukan berpunca daripada kerja berat mungkin menandakan tubuh anda sedang bekerja dua kali ganda untuk menyokong pertumbuhan fetus.
Selain itu, peningkatan hormon progesteron di awal kehamilan boleh menyebabkan andaagak penat dan mengantuk sepanjang masa.

 ohvitamin.blogspot.com

2.KETIDAKSELESAAN PERUT

Ada yang akan berasa kembung, senak, dan sembelit apabila mulai hamil akibat perubahan yang anda alami agak menjejaskan sistem pencernaan.
Selain itu, tanda ini biasanya diikuti dengan kerap terkentut, dan asyik sendawa.

Perut kembung semasa mengandung 

3.KERAP KENCING

 Apabila anda hamil, lebih banyak darah akan dihasilkan. Pada masa yang sama, buah pinggang juga akan bekerja lebih keras untuk menapis darah ini dan menyebabkan pundi kencing anda sentiasa penuh.

4. ALAHAN TERHADAP MAKANAN

KIra-kira 85% wanita akan berasa alah terhadap beberapa jenis makanan dalam tempoh awal kehamilan atau trimester pertama.

Biasanya, keadaan akan kembali normal dalam trimester kedua atau ketiga. Namun, ada yang akan merasa begini sehingga baby lahir.

Foto kredit: homeremediesforthrushinadults.com

5.MOOD KE LAUT

Perubahan hormon bukan saja akan menjejaskan fizikal anda, tapi juga mental.
Ini kerana paras hormon ini turut menjejaskan bahagian neurotransmitter pada bahagian otak sehingga menyebabkan emosi anda lebih tidak stabil.


 wanita ingin hamil

BERIKUT PULA ADALAH BEBERAPA TIPS UNTUK ANDA 

- Jumpa doktor anda untuk mengetahui anda benar-benar mengandung atau tidak!!

-Lebih elok jika anda dapat mengesan kehamilan seawal mungkin kerana segala aktiviti yang menjejaskan kandungan dapat dielakkan serta-merta.
Di samping itu, mungkin ada yang ingin mengambil s apa-apa suplemen tambahan secepatnya kerana sebelum ini pernah mengalami keguguran.
Jadi, perhatikanlah tanda awal kehamilan ini supaya lebih bersedia!


DI  SHAKLEE KAMI JUGA ADA MENCADANGKAN BEBERAPA SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL

Nutrisi yang baik memainkan peranan penting dalam proses kehamilan dan bayi yang bakal lahir. Dalam tempoh kehamilan dan penyusuan susu ibu, tubuh memerlukan lebih banyak nutrisi untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan bayi dan juga ibu. Di sini terdapat beberapa nutrisi penting yang diperlukan bagi menyokong Kehamilan dan Penyusuan Susu Ibu yang sihat.

Image result for esp shaklee png

PROTEIN - ESP SHAKLEE-

Sangat diperlukan untuk pertumbuhan fizikal dan pembinaan sel bayi anda. Ia juga diperlukan oleh plasenta, tisu-tisu amnion, tisu-tisu keibuan dan penghasilan susu ibu. Jelasnya, kehamilan dan penyusuan susu ibu memerlukan kehadiran protein. Jadi amatlah disyorkan untuk menambah sumber protein sihat di dalam diet harian anda.

ESP– rendah lemak, bukan GMO dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.

Image result for b complex shaklee png

 ASID FOLIK- B COMPLEX -
 
Pengambilan folate yang mencukupi bukan hanya penting bagi memastikan pembentukan otak dan saraf tunjang fetus yang sempurna, bahkan ia turut membantu dalam mencegah kecacatan semasa kelahiran seperti bifida spina. Pengambilan asid folik yang optimum perlu diambil secara berterusan di sepanjang tempoh kehamilan dan juga dalam setiap diet wanita yang masih subur (tidak mengandung).
B Complex – Memberikan kesemua khasiat 8 vitamin B dengan sistem penyerapan bioaktif yang membantu penyerapan dan bioketersediaan asid folik.
 Image result for b complex shaklee png
KALSIUM- OSTEMATRIX SHAKLEE-
Kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsium yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Pengambilan kalsium yang teratur boleh diperolehi melalui pengambilan produk tenusu dan sayur-sayuran hijau seperti kubis atau dengan mengambil kalsium tambahan.


Image result for omega guard shaklee png
OMEGA 3 - OMEGA GUARD SHAKLEE-

Juga dikenali sebagai DHA yang diperlukan dalam pembinaan otak dan retina bayi. Ikan laut dalam(Coldwater) seperti ikan salmon dan ikan tenggiri, kaya dengan sumber asid lemak omega-3 tetapi anda disyorkan untuk mengambil tidak lebih daripada 2 bahagian seminggu kerana kandungan merkurinya yang tinggi. Jadi, suplemen ultra-tulen minyak ikan omega-3 merupakan alternatif terbaik untuk menggantikannya.
Omega Guard – Menawarkan spektrum penuh asid lemak omega-3 bergred tinggi yang selamat di makan. Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.
 ohvitamin.blogspot.com


CADANGAN SUPLEMEN IBU HAMIL
Image result for SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE
Image result for SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE 

Image result for SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE


TESTIMONIAL SET IBU HAMIL SHAKLEE

Image result for TESTIMONIAL SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE
Image result for TESTIMONIAL SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE
Image result for TESTIMONIAL SUPLEMEN TAMBAHAN UNTUK IBU HAMIL SHAKLEE
wasap.my/60165554582 

ANDA BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN SUPLEMEN TAMBAHAN SHAKLEE

FB : NUR HIDAYAH AHMAD
SID 917424
IG : vitamin.hidayah4582

No comments:

Post a Comment