Friday, May 16, 2014

SET MENYUSU SHAKLEE

Setiap ibu pastinya mahu memberikan yang terbaik untuk anak mereka sejak bayi lagi..saat mula bersalin lagi kita semestinya nak yang terbaik untuk anak kita, bukan??
Susu ibu..yeah..susu ibu adalah yang terbaik untuk bayi..pernah dengar tak..kat hospital dan  klinik2 mesti ada cakap.susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi anda! So,jangan berikan makanan selain susu ibu kepada bayi anda..okay!! Fanatiknye saya terhadap susu ibu adalah sewaktu saya bersalinkan anak ke dua saya..Nur Aina Faqihah..Semasa kandungan berusia 5 bulan lagi saya dah beli breast pump!dan alat2 untuk storage susu ibu..Masa mula2 aina lahir, saya memang tak ada susu sehinggalah saya berurut dengan bidan, barulah keluar susu ibu! Anak saya keluar wad sehari selepas bersalin..dan saya bagi susu kat anak saya..tapi..rupa-rupanya susu ada sikit sangat..dan anak saya disahkan kena jaundis pulak..dekat wad..anak saya mengis2 rupanya sebab dia lapar sangat..dan nurse bagi susu formula..mak saya memang marah kat saya sebab saya takk bagi susu formula kat anak saya mula2 tu...betapa fanatik nye kat susu ibu masa itu!!mmg agak bersalah ketika itu!!!Menangis2 lah saya terkenang kan jahatnya saya sebab tak bagi susu kat anak saya..dan untuk membalas rasa bersalah saya..., saya  hanya berhentikan Aina menyusu selepas usianya 2 tahun 7 bulan !!Sepanjang tempoh berpantang, saya mengambil suplemen Shaklee untuk kesihatan baby dan saya..Alhamdulillah..susu cukup untuk anak saya..sampai saya kena bangun pukul 3 pagi untuk pam susu sebab basah baju saya!!!Tapi saya xde lah macam sesetengah ibu2 ain yang sekali pam dapat 14 oz..saya biasanya sebelah cik B dapat 5 oz..macam tu jela..dan cukup untuk bayi saya..* Jangan stress menyusu * Just Relax* Jangan pikir org lain dapat susu banyak kita pun nak jugak* Alhamdulillah..berkat menyusukannnya dengan susu ibu..anak saya sihat dan kalau demam ke apa..cepat sembuh..dengan izin Allah..

Antara set menyusu yang dicadangkan untuk ibu menyusu adalah..

Set 1 ( Optimum ) 

 
Set ini terdiri daripada
 Energy Soy Protein ( ESP )
Vitalea ( Multivitamin )
Vitamin C Sustained Release
B - Complex
Zink Complex
Ostematrix


Set 2 

Set ini terdiri daripada
Vitalea ( Multivitamin )
Vitamin C Sustained Release
B - Complex
Alfalfa
Zink Complex
Ostematrix


Set 3 - Set Asas-
 




ESP - sumber protein non GMO untuk pembinaan sel  dan penting dalam penyusuan.
Vitalea - Multivitamin semulajadi bersalut spirulina yang membantu dalam pembentukan sel darah merah
B Complex - Mengandungi 8 jenis vitamin B yang membantu memelihara kesihatan yang baik.Dikenali juga sebagai vitamin penennag dan untuk hilangkan stress.
Vitamin C - Membantu dalam menyokong tulang gigi dan gusi yang sihat.Anti oksidan semulajadi
Alfalfa - Bagus untuk proses penyusuan.Dikenali juga sebagai milk booster.
Ostematrix- membekalkan kalsium kepada ibu dan bayi dalam proses penyusuan.



ANDA BERMINAT UNTUK SET PENYUSUSAN INI?
HUBUNGI SAYA UNTUK KONSULTASI PERCUMA
NUR HIDAYAH AHMAD 
0165554582

No comments:

Post a Comment