Tuesday, September 16, 2014

KEPUTIHAN DAN ALFALFA SHAKLEE

Apakah itu penyakit keputihan?

Masalah keputihan atau lelehan lendir berwarna putih, krim atau kelabu yang keluar daripada faraj wanita merupakan suatu masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan wanita di seluruh dunia. Statistik menunjukkan hampir 75% wanita yang sudah berkahwin berhadapan dengan masalah keputihan berikutan oleh aktiviti seksual. Ramai wanita tidak mempunyai kesedaran terhadap risiko dan bahaya penyakit keputihan malah menganggap ia sebagai suatu petanda lazim sebelum kitar haid. Setiap wanita perlu mempunyai pengetahuan asas yang mampu membezakan pengeluaran lelehan lendir faraj secara semula jadi dengan penyakit keputihan yang serius yang memerlukan rawatan perubatan.

Jenis-Jenis Keputihan

Keputihan terbahagi kepada dua jenis, iaitu keputihan fisiologis dan keputihan patologik. Keputihan yang bersifat fisiologis biasanya normal dan tidak menunjukan gejala penyakit. Keputihan jenis ini sering berlaku semasa seseorang wanita mengalami kesuburan dan sebelum menstruasi (kitar haid). Lelehen lendir yang normal selalunya berwarna putih atau krim, tidak berbau serta tidak menyebabkan gatal pada bahagian faraj. Lendir yang dikeluarkan adalah sedikit dan berbentuk cecair. Keputihan patologik bersifat lebih kronik dan menunjukan tanda-tanda penyakit seperti mengeluarkan lendir yang kental, berwarna kuning, kelabu atau hijau, berbau busuk dan menyebabkan kegatalan pada bahagian faraj. Keputihan fisiologis merupakan petanda yang sangat normal di mana hampir setiap wanita melalui keadaan ini. Sebaliknya, keputihan patologis disebabkan oleh jangkitan kuman (bakteria dan/atau kulat) perlu dirawati. 

Bagaimana pula nak merawat keputihan yang melampau ini
..sebab kadang2 keputihan ini menyebabkan badan anda berbau busuk..mesti lah tak yakin dan bersemangat dan rendah diri bila badan seorang perempuan cantik..tapi berbau busuk!!!!

Jom kita tengok apa vitamin shaklee yang berkait rapat dengan keputihan dan wanita inniiii,,..
 

Manfaat dan khasiat Alfalfa (Medicago Sativa)

Manfaat dan khasiat alfalfa antara lain adalah:

1. Alfalfa memiliki sifat antiradang alami yang dapat mengobati penyakit asam urat, artritis, nyeri otot dan sendi kaku
2. Alfalfa bermanfaat mengendalikan kolesterol darah dan mampu mencegah pembentukan plak di dinding arteri sehingga mengurangi kemungkinan serangan penyakit jantung dan stroke.
3. Alfalfa mampu menurunkan kadar gula darah dan dapat merangsang produksi insulin
4. Sifat diuretik dari alfalfa efektif menghilangkan retensi air dalam tubuh sehingga mencegah edema.
5. Alfalfa bermanfaat dalam mencegah infeksi jamur dan dalam kasus-kasus hemorage serta berguna mengurangi gejala menopause
6. Alfalfa juga efektif mengobati asma dan masalah pernapasan lainnya.
7. Tanaman ini bisa digunakan untuk mengobati gangguan pencernaan terutama gangguan radang dinding lambung dan untuk detoksifikasi.
8. Alfalfa juga mengandung zat yang dapat memperkuat dan merangsang sistem kekebalan tubuh.
 9.  Meningkatkan kesihatan prostat
10.  Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
11.  Menghangatkan hubungan suami isteri
12.  Membantu tingkatkan kesihatan lelaki
 
 

Namun begitu, meski mempunyai manfaat dan khasiat yang  beragam dan kaya nutrisi, mengkonsumsi alfalfa harus di batasi. karena jika terlalu berlebihan dapat menyebabkan kerosakan sel darah merah. Khusus bagi mereka yang menderita penyakit kulit di sarankan untuk tidak mengkonsumsi alfalfa dalam bentuk apapun terutama biji dan kecambahnya.

JOM DAPATKAN ALFALFA ANDA SEKARANG...TAK RUGI MEMILIKINYA..KEPUTIHAN KURANG..HUBUNGAN INTIM MAKIN MESRA..SUAMI PUN SAYANG..18SX SIKIT..
PM /WHATSAPP NUR HIDAYAH AHMAD
0165554582 
SID 917424

SAYA ADALAH PENGEDAR VITAMIN SEMULAJADI SAH DI SEKITAR 
IPOH ,KAMPAR, BANDAR SERI BOTANI ,GOPENG DAN SEKITARNYA

 

No comments:

Post a Comment