Thursday, September 4, 2014

MASALAH KESUBURAN DAN WANITA

Wanita yang dah berkahwin mstilah sentiasa dikaitkan dengan kesuburan..
sebab lepas kawin mestilah nak dapat anak pulakk..kan???
So kita tengok apa pentingnya Gla Complex dan masalah kesuburan wanita ni....Jom kita tengok


Ok..hari ni saya nak kongsikan pula mengenai Gla Complex dan kenapa ramai sangat yang suka order Gla Compex..

Kita tengok dulu apa kebaikan GLA Complex Shaklee ini>>>>>
 
Sebenarnya...Gla Complex memang banyak sangat fungsinya...salah satunya adalah membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur.  Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Anda semua perasan tak>>>>Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. 


ahhaa......Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Bukan itu saja ya, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.
Beginilah cara GLA Complex bertindak untuk membantu kesuburan dan seterusnya meningkatkan peluang untuk hamil.

Perbezaan GLA Complex Shaklee berbanding vitamin EPO yang lain..

Kebanyakan GLA ( gamma -linolenic acid ) tersedia di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil ( EPO ) manakala GLA Shaklee dihasilakn dari Borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.
Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengeskstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.
Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya di gabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk menigkatkan keberkesanan dan kestabilannya.Kesegaran dan keberkesanan nya terpelihara oleh Shaklee Guard, anti oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailibalitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

# Sumber Buku Nutrisi Shaklee

Ramai customer saya ambil GLA disebabkan..
1. Period tak teratur - yang dah konsisten makan..alhamdulillah period dah teratur dan senggugut brkurang...Dengan izin Allah jua..sebenarnya..
2.Tingkatkan Kesuburan - member ofis ambil GLA dah hamil anak ke 5..rezeki lagi...
3.Yang consistent makan..cyst aktif dan rupanya cyst kat dalam rahim dah lama bersarang...lepas makan GLA baru tau ada cyst..nasib baik makan GLA..kalau tak sampai bila 2 tak tau..dah akhirnya kalau tak tahu...peluang untuk hamil memang menipis sebab cyst yabg duk membesar dalam rahim..

Free Consultation
Nur Hidayah Ahmad
Whatsapp /Mesej
 0165554582
hidayah4582@gmail.com

No comments:

Post a Comment