Thursday, September 11, 2014

PRODUK SHAKLEE UNTUK TAMBAH BERAT BADAN

Suka sangat produk Shaklee..macam2 adooo..untuk macam2 jenis kesihatan lak tuuu...nak kurus??nak tambah berat..semua ada..yang!! 
Best tak kalau orang kata..awak ni..memang sekeping lah..kalau orang gemuk..nak kurus,,yang kurus pulak nak gemuk...tapi kalau kurs sangat pun x best lah..macam kerengga lah pulak...suami pun kata..abang best kalau gemuk sikit..nak peluk pun sedap..hikhik* sori..ini untuk yang dah kawin..yang belum kawin jagngan gatal2 nak apply..berdosa besar..hanya Allah yang tahu!!!

Manusia kurus yang cuba saya maksudkan di sini ialah mereka yang kurus sejak azali dan walaupun mereka makan banyak mana sekalipun, badan mereka tetap sama, berat mereka tidak akan naik dan mungkin jadi berkurang. Kalau naik pun, biasanya tak lama, dia akan turun balik. Badan mereka ni seolah olah dibenci oleh lemak.

2009-54kg
2010-54kg
2011-54kg
2012-54kg

Ini dilema biasa mereka. Tiap tahun pergi timbang berat, tapi tiap kali timbang mesti tak banyak beza. Mungkin ada yang tetap sama. Mereka ini kalau di mana mana mereka berada, nama gelaran mereka tak lain tak bukan, Papan atau Tiang. Siap ada yang mengata lagi, 'Kau ni kalau kena tiup angin ni, sah melayang macam tu ja'. Dan ada juga yang panggil mereka ni Mayat Hidup. 'Eh eh, tengok tu, rangka berjalan woi'. Haha. Lawak kan? Lawak sangatssssssssssssssssss....kesian kat orang2 kurus macam ni..sebab saya pun pernah ada dilema ni masa sekolah dulu lah...rasa saya makan dah banyak..tapi tetap jugak tak gemuk2..tu lah..yang saya cakap tadi..yang gemuk nak kurus..yang kurus nak gemuk sikit..bukan apa..takut kurs sangat risau ada penyakit lah pulak..jhuhuhu
 

Okay..skang jom kite explore apa vitamin yang boleh menambahkan berat badan kita..dengan kata lain ..dalam masa nak tambah berat badan..kita nak sihat secara semulajadi..
Jom kita temgok apa vitamin yang saya amalkan...







Ini  adalah set tambah berat badan shaklee..
Fungsi ..

Mealshakes..
Antara manfaat utama
-Vitamin yang kaya dengan 24 minerals, vitamin dan zat perlu
- kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan serapan vitamin dan mineral dalam tubuh badan kita.
-Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh kita.
-Bersifat anti okida-mengadungi vitamin ACE zink dan seleniumyang bertindak sebagai agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan membaiki proses penuaan.

-B Complex -
Antara manfaat utama 

-menukarkan makanan kepada tenaga.
-melawan tekanan.
-membantu tumbesaran.
-mencegah anemia.
-meredakan senggugut
-mnambahkan selera makan.
-mencegah rekahan mulut atau ulser mulut.
-baik untuk mata. 

Vitalea
Antara manfaat utama
-Ini adalah vitamin yang mesti saya ambil tiap2 hari.
-pelengkap nutrisi.
-keupayaan sistem produktif.
-penambah tenaga segera.
-elemen penting pada sel tubuh.
-melindungi organ.

 Jom whatsapp 
0165554582
Puan Nur Hidayah Ahmad
 

No comments:

Post a Comment