Friday, February 3, 2017

Cara Kuatkan Imunisasi

Sistem Imunisasi Badan Manusia

Sistem Imunisasi merupakan sebagai perlindungan terhadap infeksi dari makromolekul asing atau serangan patogen, termasuk virus, bakteri, protozoa dan parasit..

Kalau sistem imun kita lemah itulah yang membuatkan kita senang diserang penyakit macam deman, selsema, batuk dan banyak lagi gejala sistem imun tak sihat.. Badan rasa lemah dan lemau je..

Apa Puncanya??

√ Kurang tidur
√ Tekanan/Stress
√ Makanan tinggi gula putih
√ Ubat-ubatan
√ Alkohol
√ Merokok

Walaubagaimanapun kita boleh tingkatkan Sistem Imun kita dengan Nutriferon Shaklee.. Fungsi Nutriferon ini meningkatkan interferon dalam badan kita..Ia adalah lebih baik dari interferon yang diambil secara suntikan tauuu😅😅

Interferon berfungsi apabila patogen masuk saja ke dalam badan, Interferon akan bagi signal pada sel darah putih untuk keluar bekerja membunuh patogen yang masuk.

Nutriferon Shaklee ini ditemui oleh imunologist dari Jepun iaitu Dr Yasuhiko Kojima pada tahun 1954, formula Nutriferon hanya terhasil setelah menjalani penyelidikan selama 40 tahun. 200 herba diuji, dan akhirnya menemui 4 jenis herba yg bila digabungkan dpt menghasilkan interferon secara semulajadi dlm badan.

4 herba tersebut adalah
√ Biji labu
√ Japanese honey suckle
√ bunga safflower
√ biji plantago

Jadi mulai sekarang kita kenalah jaga cara pemakanan kita sebabnya penyakit mudah datang sekiranya kita tak menjaga gaya hidup kita dan pemakanan kita..
Penyakit datang x mengenal usia dan juga penyakit datang x kira masa..

Amalkan Gaya Hidup Sihat..
Mencegah lebih baik daripada merawat..

#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#landmarkstudy
#task34
#shakleekmpk#shakleehargastudent#shakleekampar#shakleegopeng#shakleemalaysia#shakleeipoh#lofatah#7harimencintaiku#bisnesonline#suplemensemulajadi#shakleeeffect#0165554582#shakleemurah#shakleehargaahli#shakleemalimnawar#shakleemalimnawar#shakleebatugajah#shakleetamanindah#shakleebandarseribotani#shakleegunungrapat#shakleeharhaahli#shakleehargamurah#shakleepromo#shakleemalaysia#shakleeikeacheras#shakleeahli#shakleepromofebruari2017#shakleesogo#shakleemontkiara#shakleekualaterengganu#shakleeutp#shakleeupm

🏆Puan Nur Hidayah Ahmad
📲016 555 45 82
✈POS : Seluruh Malaysia
🚕COD : Ipoh,Kampar,Gopeng

No comments:

Post a Comment