Thursday, February 16, 2017

Suplemen Untuk Pesakit Gout

Set Gout Shaklee

Tahukah Anda Apa itu Gout?

Gout merupakan sejenis sakit sendi (arthritis)yang berpunca dari kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Gout akan menyebabkansakit sendi terutamanya di sendi jari kaki dan tangan yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain di samping boleh menyebabkan erosi pada sendi dan tumbuhnya gout tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tapi berkekalan).

Gout:Sendi jari tangan membengkak dan sakit

Gout menyerang sendi kaki

Apa itu Asid urik?

Asid urik berlebihan

Asid urik adalah bahan buangan terhasil semasa proses penghadaman sejenis protin bernama purin. Apabila tubuh kita berlebihan asid urik yang terkumpul di dalam sendi, ia akan menyebabkan gout, batu karang, dan kegagalan buah pinggang.

Serangan gout terbahagi kepada 2 jenis iaitu:-

Serangan akut (tiba-tiba).Serangan kronik yang berpanjangan. 

Serangan gout akut dikenal pasti sebagai serangan yang berulang-ulang, sendi menjadi bengkak dan rasa berdenyut berpanjangan dalam tempoh antara lima hingga enam hari. Pesakit akan mengadu tulang sendi mereka seolah-olah digigit. 

Serangan gout kronik yang berpanjangan pula adalah, walaupun pesakit tidak merasa berdenyut-denyut namun pesakit tetap merasa tidak selesa. Di samping itu tempoh kesakitan berterusan hingga mengambil masa yang agak lama dengan anggaran antara dua hingga tiga minggu. 

Gout juga biasa dikaitkan dengan  tabiat pemakanan tidak sihat dan seimbang. Walaupun begitu, dalam  sesetengah kes ia boleh diwarisi, terutama individu yang tiada enzim  untuk membuang asid urik.

Siapa yang berisiko untuk mendapat gout?

Umur — Biasanya gout menyerang pesakit tua,namun kini  banyak kes membabitkan pesakit berumur 30 hingga 50 tahun. Manakala bagi  wanita, kebanyakan kes bermula selepas umur putus haid atau menopaus.

Obesiti — Terutama bagi individu yang mempunyai berat badan lebih 66 kilogram daripada berat badan normal.

Gaya Hidup – Seringkali menyerang lelaki yang mengamalkan pengambilan protein berlebihan dalam menu harian.

Penyakit, keadaan kesihatan dan ubat — Sesetengah penyakit seperti tekanan darah tinggi yang tidak dikawal, diabetes, hiperdislipidemia (paras lemak dan kolesterol yang tinggi) dan  arteriosklerosis (penyempitan salur darah) juga boleh menyebabkan gout.

Apakah tindakan pencegahan yang boleh dilakukan?

Anda perlu mengamalkan cara hidup sihat seperti mengamalkan diet pemakanan yang seimbang dan banyak membuat senaman.Anda juga boleh mengamalkan mengambil suplemen yang semulajadi seperti suplemen keluaran Shaklee.

Kepada anda yang telah mendapat sakit gout,jangan risau,anda boleh juga mengamalkan Set Gout Shaklee yang mengandungi Alfalfa,Performance Drink dan Omega Guard.Sebelum anda nak mengamalkan set ni, anda diminta untuk meminta nasihat daripada doktor terlebih dahulu.

Fungsi-fungsi suplemen dalam Set Gout Shaklee adalah:

ALFALFA - merupakan detoks semulajadi yang berfungsi menyingkirkan toksik dari badan. Bagi pengamal Alfalfa,anda perlu mengambil air yang banyak (3-4Liter sehari) untuk membantu melancarkan proses detoks.

PERFORMANCE DRINK - Pesakit gout perlu menyingkirkan asid urik dengan lebih kerap kencing. Air yang mencukupi dalam badan amat penting untuk melancarkan proses pembuangan asid urik. Performance Drink berfungsi mengantikan air yang hilang dan memelihara tahap air dalam badan pesakit.

OMEGA GUARD / AJHT– membantu untuk mengelakkan keradangan sendi dan mengurangkan kesakitan.Memberi keselesaan pada sendi.


CARA PENGAMBILAN :-
alfalfa : ambil 4 biji – 10 biji sehari
PD : ambil awal pagi dan petang ( boleh juga amik sebelum tidur )
Omega Guard : ambil 3 biji selepas lunch/heavy meal
AJHT : 2 biji pagi atau 2 biji sebelum tidur

Jika anda telah atau sedang menderita sakit gout,saya suka nak mencadangkan pada anda untuk mencuba Set Gout Shaklee ini.Semoga kesakitan anda berkurangan dan anda boleh sembuh dengan izin Allah.Insya allah.Janganlah anda bertahan dengan kesakitan ini secara berpanjangan,kerana anda berhak untuk hidup sihat dan bahagia.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya.

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit

SIAPA SAYA

Saya pengedar aktif Shaklee di Perak.Jika anda berminat nak dapatkan suplemen dan produk shaklee untuk meningkatan tahap kesihatan anda,jangan malu dan segan untuk hubungi saya.


Puan Hidayah

0165554582

No comments:

Post a Comment