Monday, April 14, 2014

KEPENTINGAN ASID FOLIK KETIKA HAMIL






Pengambilan asid folik sangat penting diambil tiga bulan sebelum wanita merancang untuk mengandung. Tetapi bagi kes di mana wanita baharu berkahwin mengandung awal sebelum sempat membuat perancangan, asid folik mesti diambil sebaik diri disahkan hamil oleh doktor. Terdapat risiko yang boleh berlaku kepada bayi sekiranya ibu tidak mengambil asid folik semasa mengandung.

KENAPA ASID FOLIK SHAKLEE???

Jika di tanya, ramai yang mengerti dan tahu tentang Vitamin B complex. Jika ditanya apakah vitamin ni, ramai yang senyum aja.(faham sangat lah tuh)heheh. Hakikatnya, B complex sangat penting dalam keperluan tubuh badan kita berfungsi dengan lebih baik.

Mereka yang amalkan B complex akan mendapati diri mereka lebih ceria, bertenaga, kulit berseri dan cantik serta tidak pucat.

Mereka yang ada masalah kuat berpeluh, tangan mudah basah sebab peluh, mudah berdebar, mudah marah, mudah melenting, sensitif, kuat merajuk, muka kusam ....maka anda kurang B complex.Andakah tu?hehe...jom baca lagi.


B complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan B dan ia lengkap diperlukan oleh tubuh badan. Lebih bagus kerana vitamin Shaklee tiada silika gel.
KESAN KEKURANGAN B COMPLEX

B Complex - vitamin yang paling banyak dikaitkan dengan masalah mental dan otak

Vitamin B1 - kurang kosentrasi dan daya tumpuan

Vitamin B3 - tekanan perasaan

Vitamin B5 - kurang daya ingatan, stress

Vitamin B6 - mudah terasa hati, kurang daya ingatan, tekanan perasaan, stress

Vitamin B12 - kurang daya ingatan, keliru

Asid Folik - tekanan perasaan, gemuruh

Orang pasti bertanya, mengapa bila makan B complex kita jadi cepat lapar? Ini kerana B complex berfungsi untuk menukarkan glukos kepada tenaga. Tanda lapar itu bermakna badan kita perlukan glukos untuk menukarkan menjadi tenaga. Maka kita perlu makan tetapi bukanlah sehingga kenyang dan menjadi malas. Memadai makan untuk alas perut hatta sebiji kurma.

BERMINAT ???
BOLEH WHATSAPP SAYA
NUR HIDAYAH AHMAD
0165554582
HARGA HANYA RM50++
TAHAN SEHINGGA 4 BULAN
HANYA PERLU MAKAN SEBIJI SEHARI
MENGANDUNGI 120 TABS




No comments:

Post a Comment