Saturday, April 5, 2014

SET DARAH TINGGI SHAKLEE


 Gambar di atas adalah bacaan tekanan darah seseorang individu

Baru-baru ini ada customer saya bertanyakan mengenai set darah tinggi..kerana beliau kata beliau ke hospital dah tekanan darah agak tinggi..tetapi beliau meminta  saya untuk mendapatkan vitamin shaklee untuk mengatasi masalah tekanan darah tinggi yang dihadapi beliau..
Saya pun study sikit mengenai masalah darah tinggi dan ini adalah hasil daripada pembacaan saya..

Tekanan darah tinggi atau pun high blood pressure berpunca dari beberapa sebab. Secara ringkasnya seperti berikut.
1. Stress / tekanan perasaan, akibat kerja, rumahtangga dan banyak lagi sebab-sebab penyumbang stress.
2. Kandungan kolestrol dalam darah yang tinggi
3. Salur darah diselaputi plak lemak/kolestrol akibat makanan yang tidak sehat dan kurang bersenam
4. Darah pekat


Okay, sekarang saya  ingin berkongsi mengenai tips bagaimana untuk menurunkan tekanan darah tinggi. Tips-tips ini adalah yang telah dicuba oleh customer saya sendiri dan alhamduliah ianya mendatangkan kesan yang positif. Dalam bulan lepas tekanan darah beliau agak tinggi iaitu mencapai 150/90. Mungkin semua ini di sebabkan oleh stress dan beban kerja yang banyak. Tuan doktor dah bagi warning, kalau dalam 3 bulan tekanan darah masih sama dan tidak turun, nak atau pun tidak terpaksalah telan ubat untuk menstabilkan tekanan darah!!

Bagi mengatasi masalah ini, di sini adalah beberapa cara yang yang boleh dilakukan untuk mengawal tekanan darah tinggi itu..


1. Suka atau tidak suka yang pertama adalah tukar cara pemakanan, iaitu kurangkan makanan segera yang mengandungi garam yang tinggi. Contohnya KFC, MC Donald, Pizza, kicap, sos cili, ikan masin, telur asin dan lain-lain lagi yang di rasakan masin.

2. Lakukan aktiviti senaman yang di sukai seperti berjalan laju, jogging, berbasikal, berkebun dan sebagainya. Lakukan selama 30 minit, tiga kali seminggu.

3. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Kalau boleh ulam yang pahit-pahit, seperti pegaga, peria dan sebagainya. Buah-buahan pula seperti epel hijau, pisang, buah kiwi dan lain-lain. Kalau boleh buat jus epel hijau+ selery dan amalkan 3 kali seminggu.

4. Kurangkan kuantiti nasi, dan makan-makanan berserat seperti oat. Minum susu rendah lemak.

6. Minum soya kerana ia boleh memberi rasa kenyang dan mampu membantu menurunkan kolestrol dan berat badan.

Insha Allah dengan pengambilan makanan yang berpada-pada dan melakukan exercise sekarang ni tekanan darah beliau menurun.

Lagi satu katanya, mungkin susah nak jaga makan, so kalau termakan banyak makanan yang tak sepatutnya, cover balik dengan makan oat, sayur-sayuran dan buah-buahan. Insya allah iannya boleh.


Selain ubat-ubatan hospital dan klinik, terdapat juga suplemen atau makanan tambahan yang boleh menurunkan kadar tekanan darah, bergantung kepada apakah punca tekanan tersebut.

Bagi yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi akibat kadar kolestrol yang tinggi dan darah yang pekat, dicadangkan set satu, Mengandungi Omega Guard dan Garlic Complex. 



 


Antara fungsi kedua dua suplement ini adalah :

OMEGA GUARD
  • Menghapuskan kolestrol jahat dalam darah
  • Melancarkan peredaran darah
  • Membersihkan salur darah dari plak kolestrol/lemak
  • Mengelakkan Obesiti
GARLIC COMPLEX
  • Menghalang strok
  • Menguatkan sistem pertahanan tubuh
  • Menghalang penyakit berkaitan jantung
  • Mengeluarkan logam toksik dalam tubuh seperti kadmium,plumbum dan merkuri yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
Sekiranya masalah tekanan darah tinggi disebabkan oleh stress atau tekanan perasaan, OSTEMATRIX adalah yang terbaik sebagai tambahan.

Antara khasiat OSTEMATRIX adalah :
  • Menguatkan tulang
  • Menstabilkan tekanan darah akibat stress
  • Memberi kesan penenang ( makan sebelum tidur)
  • Menghilangkan keletihan dan tidur yang nyenyak.
Sebab , kadang-kadang, kurang tidur juga akam menyebabkan tekanan darah naik. Ostematrix akan memberi kesan penenang dan tidur yang nyenyak serta senang untuk bangun pada waktu pagi.

Hubungi saya untuk kunsultasi percuma:

Hubungi saya : Nur Hidayah Ahmad 0165554582

No comments:

Post a Comment