Sunday, April 13, 2014

TIPS UNTUK IBU LEBAM BAWAH MATA

timun


Kadang kala ibu terpaksa berjaga malam terutama apabila si kecil meragam tengah malam. Akibatnya bawah mata ibu semakin lama semakin lebam. Jangan biarkan ia berlarutan kerana akan menjejaskan kesihatan mata dan penampilan.
Cuba amalkan petua tradisional yang mudah, murah dan boleh dilakukan bila-bila masa. Ambil sebiji timun dan hiris dengan ketebalan sederhana. Kemudian, tekapkan hirisan timun tadi pada kedua-dua belah mata selama beberapa minit. Selain timun, anda boleh juga menggunakan buah tomato.

MASKER SHAKLEE ESP DAN VITAMIN E
Bagaimana cara membuat masker Shaklee? Senang saja. Anda cuma perlukan tiga bahan berikut:
  • 1 sudu yogurt asli
  • 1 sudu ESP
  • 1 biji Vita-E

Cara-caranya mudah. Anda cuma perlu cucuk kapsul Vita-E dengan jarum untuk keluarkan ekstrak Vita-E. Tak perlu picit semua sekali, sebiji kapsul Vita-E boleh digunakan untuk 2-3 kali. Kemudian campurkan yogurt, ESP dan Vita-E sekaligus dan gaul rata (macam main masak-masak pula). ]

Homemade masker yang kaya dengan protein dan vitamin E anda sudah siap. Boleh sapukan ke muka dengan rata, biarkan lebih kurang 15 minit atau sehingga kering. Kemudian cuci muka seperti biasa.

Minyak Vita-E mungkin tidak hilang jika wajah dicuci dengan air biasa, jadi boleh gunakan pencuci muka untuk lebih bersih. Waktu terbaik untuk menggunakan masker ini ialah sebelum tidur malam atau selepas mandi pagi.



BUAT APA SUSAH PAYAH KELUARKAN DUIT LAGI NAK BELI MASKER..MASKER SEMULAJADI DAH ADA DI RUMAH..GUNAKAN SAJO!!!

NUR HIDAYAH AHMAD
CALL/ WHATAPP/SMS 0165554582

No comments:

Post a Comment