Saturday, November 26, 2016

Customer Shaklee Pertama

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pembaca2 facebook di luar sana...😊😊😊
Hari ni task kita pasal pengalaman pertama kali deal dengan customer..Customer pertama saya adalah Mak Cik Mizun yang berasal dari Kampar Perak.. yang inginkan Set Gastrik Shaklee..🍃🌿🍃🌿🍃🌿
So saya pun ajak husband saya p COD.. Mak Cik Mizun dah dalam 60 an gitu..tak tau nak bank in dan transfer duit..dia tau ni sebab anak dia yg duduk di KL mintak tlg hantarkan...saya buat appointment dengan beliau di depan Klinik Kesihatan Kampar..Comel orangnya walaupun dan agak berusia..
Sebelum memberitahu cara makan set gastrik ini...saya consult dulu dengan apa yang boleh makan dan apa yang tidak boleh dimakan oleh pesakit gastrik macam Mak Cik Mizun..
Beliau rasa panas perut setelah makan beberapa jenis ubat.Jadi beliau nak try suplemen Shaklee dengan harapan insha Allah dapat membantu beliau untuk lebih sihat..😊
Saya bagitau mak cik kena teruskan juga makan ubat dan sejam lepas tu, boleh makan suplemen ini..
🌵🌵🌵🌵
Setelah menerangkan cara makan..beliau balik dan 2 - 3 hari lepas tu..beliau telefon saya dan kata beliau panas perut..mmg selama ni Mak Cik Mizun agak rasa panas perut disebabkan asid dan angin dalam perut beliau..so saya kata..makcik mesti minum air banyak dan mesti minum ESP Shaklee 2 hari sekali selepas makan..
🌻🌻🌻🌻
Saya bagitahu beliau..
Shaklee adalah suplemen semulajadi yg kita ambil sebelum kita sakit sebagai langkah pencegahan. Tapi kalau sakit dan nak ambik Shaklee adalah di alu2 kan sebab nutrisi tertentu mmg boleh membantu mengurangkan symptom2 penyakit kita..
🐞🐞🐞🐞
Saya mmg xlena tido dah malam tu..risau jugak..ye lah..saya bukan doktor dan pakar nutrisi..walaupun dulu doktor adalah cita2 saya😂😂
Seminggu selepas itu beliau telefon saya dan ceria mengatakan perut beliau dah ok , tak panas  dan semakin sembuh dari gastrik yang telah lama menghantui hidup beliau...Alhamdulillah lepas tu saya dah semakin berani dan berusaha membantu lbh ramai org2 di luar sana..

*** pengambilan vitamin sebenarnya bergantung kepada tindak balas badan individu***
🐾🐾🐾
Cadangan supplemen Shaklee untuk merawat gastrik ialah:-

1) Energizing Soy Protein – ESP (850g)

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

2) Ostematrix (120 tablet)

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.

Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik.

3) Peppermint Ginger Plus (90tablet)

Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Itu lah dia sedikit pengalaman saya consult first customer saya..

0165554582

#liveamazing
#shakleeeffect
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#task17

No comments:

Post a Comment