Saturday, November 26, 2016

Tips Pengurusan Masa Ibu Kerjaya dan Bisnes Online

Saya adalah seorang yang bekerja dan menguruskan bisnes online iaitu Shaklee.
Saya memang kena pandai membahagikan masa antara tugas2 tersebut..

Tips-tips yang boleh dikongsi untuk
dijadikan panduan adalah..

👑Kehidupan Harian👑
Rancang jadual aktiviti harian amat penting kerana kehidupan kita ini adalah bersama-sama keluarga dan rakan-rakan.
Pengurusan masa adalah pengurusan kehidupan harian kita.

⌚Selesaikan tugas hari ini pada hari ini⌚
Cuba selesaikan tugas pada hari ini. Jangan bertangguh. Dengan menyelesaikan tugas pada hari ini kita dapat merancang tugas esok pula.

👔Setiap orang mempunyai bilangan  masa yang sama iaitu 24 jam sehari. Jangan katakan kita tidak mempunyai masa yang cukup kerana dengan pengurusan masa yang bijak memastikan kita boleh bekerja dan menguruskan bisnes, bersama-sama keluarga serta berehat dan tidur dengan cukup.

👢Buat time table atau checklist supaya dapat memudahkan apa yang hendak dilakukan.

👚Kadang2 saya akan siap-siap 'hootsuite' dengan task esoknya dan post  di FB 5 kali sehari.Saya kena lebih konsisten lepas ni..

🎓Masa kerja saya tak terganggu dan bisnes berjalan lancar.InsyaAllah..lagipun..bisnes Shaklee ni dia ada sistem sendiri..so key in dalam website je..shaklee2u.com.my

🎩Setiap orang mempunyai cara tersendiri untuk menguruskan masa keluarga dan kerjaya.Mungkin yang lain hebat lagi..

👖Jom kita share macamana pengurusan masa masing2..

#tsunamishaklee
#shakleeffect
#liveamazing
#landmarkstudy
#task24

No comments:

Post a Comment