Thursday, November 10, 2016

Petua Hilangkan Selsema Baby

Petua Hilangkan Selsema Baby

Ok hari ni kita share tips macamana nak hilangkan selsema baby sama ada secara tradisional ataupun cara yang agak moden..

Kerisauan seorang emak semakin menjadi apabila bayi kecilnya sudah beberapa hari mengalami selesema yang tidak reda. Merengek dan enggan menyusu membuatkan ibu semakin bimbang...Saya ada beberapa petua yang dikongsikan oleh emak,emak mentua dan emak saudara saya tentang cara untuk menghilangkan selsema baby..Antara petuanya
😃Ambilkan kunyit hidup dan sapukan di sekitar batang hidung si baby kerana cara ini dikatakan boleh menyamankan pernafasan baby.

😊 Boleh jugak sapukan minyak masak di sekitar ubun2 baby..ini akan membuatkan seolah2 memberikan pernafasan baby semakin ok
😉Boleh jugak letakkan hirisan bawang besar di sekitar tempat tidur baby..cara ini ok..tetapi akan membuatkan satu bilik akan bau aroma bawang besar yang dikatakan boleh dijadikan antibiotik kepada baby..
😅 Ataupun boleh jugak sekiranya bakarkan bawang putih dan campurkan bersama olive oil dan sapukan di sekitar tapak kaki baby.Cara ini dikatakn tak elok sebab boleh buatkan kaki baby melecur..tapi saya buat kat anak saya ok..tak melecur..
😂dan kalau boleh elakkan susu lembu kerana susu lembu dikatakan boleh memekatkan kahak baby..
😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉
Tapi sekarang..saya mengamalkan Vitamin Moden Iaitu Vitamin Semulajadi Shaklee..
Vitamin apa?
Semestinya vitamin  yang boleh hilangkan selsema..
Omega Guard😍😍

Omega Guard Shaklee mengandungi Omega-3 asid iaitu merupaka asid lemak yang perlu tetapi tidak dapat dihasilkan oleh badan dan perlu diambil daripada diet harian.
Omega-3 ini bertindak untuk meningkatkan aktiviti phagocytes (sel darah putih ) yang memusnahkan bacteria. Omega-3 akan menapis segala virus dan bakteria daripada badan.Tahukah anda, kanak-kanak yang mengambil Omega-3 dari kecil dapat mengurangkan jangkitan selesema atau jangkitan pernafasan.

Bagaimana Omega Guard Shaklee dapat mengurangkan masalah selesema ini...

Omega Guard Shaklee mengandungi beberapa vitamin penting yang sangat2 diperlukan bagi mengatasi masalah selesema ini..iaitu seperti :-

Vitamin C yang bertindak sebagai immune booster. Ia boleh meningkatkan antibodi badan seseorang dan dapat meningkatkan sel darah putih untuk melawan jangkitan

Vitamin E / Corotomax iaitu antioksidan yang berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang merosakan sel. Vitamin E ini boleh meningkatkan pembentukan B-cell yang merupakan sel imun yang menghasilkan antibody bagi memusnahkan bakteria.

Zink iaitu merupakan mineral yang diperlukan oleh badan untuk membentuk enzim dan protein yang mana ia dapat meningkatkan pembentukan T-Cell yang bertugas melawan jangkitan.

Jika anda selesema, anda boleh disarankan mengambil 2 tablet Omega Guard setiap malam dan Insya Allah selesema akan berkurangan. Masalah hidung tersumbat juga boleh diatasi.

Omega Guard Shaklee juga akan bertindak "memanaskan" dada kita yang sedang batuk dan dalam masa yang sama ia akan mencairkan kahak.

Testimoni adalah anak2 saya sendiri : Nur Aina Faqihah dan Nur Aira Hannan..anak2 saya memang peminat tegar Omega Guard..
#shakleeeffect
#task12
#liveamazing
#landmarkstudy
#tsunamishaklee
#shakleeipoh
#shakleegopeng

SID : 917424

No comments:

Post a Comment